| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ersätta hjulskruvar med pinnbultar?
|
1, 2 >> 4718 besök totalt |
|
Går det att byta skruvarna till hjulen mot pinnbultar? Det är ju inte bra om dom går av... så vad ska man ha för kvalitet på skruven? _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
Tillverkningskostnad är ungefär 20-30 öre per styck. Räkna på det och betala inte för mycket..
_________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Jag tror Dude blir lite sur om jag vägrar betala mer än 5 kronor för dom
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
|
säger som såhär.
listpris på M12*1,5 längd 80mm kostar 17:-/st + moms mutter M12*1.5 är också 17:-/st + moms jag kan fixa typ 30-40% beroende på leverantör. dvs ett set med 16 bult och mutter = ca 440:- _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
nope!
det är pinnskruvar. långa pressbultar har vi låtit tillverka tidigare. ev kanske han kan köra det programmet igen. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
Intressant om "min leverantör" vägrar göra nga...
Bra att det skvallras om att de kostar 20-30 öre iaf...
|
||||||||
|
I raggarbils-värden finns det långa hjulbultar av prima kvalitet.
Kolla med tex Hansen Racing. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
med imperialistiska gängor då
har du hört ngt om containern? _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
*AL-säpo buggar just nu denna konversation*
|
||||||||
Leverantören tituleras efter ett byte av arbetsuppgifter numera Underhållstekniker. Därmed kan leveransen dra ut på tiden om det öht blir något. Leverantören hälsar att han ska göra så gott han kan eftersom han själv är intresserad av detta. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Leverantören ska minnas att han "lovat"...
Men annars hade ju Bisting bra priser och om du är trevlig mot honom i UK så kanske du inte ens behöver lätta på lädret, iaf inte det i pluskan, mot lite pinnskruv...
|
||||||||
Det spelar väl ingen roll....om du får en prefekt gänga på köpet....när du byter bultar...
Containrarna är på gång....någon stanns..
Troligtvis på någon båt som försöker segla runt stormarna.. och som vanligt vet ingen någonting....fören burkarna står på kajen. Men säg inget till AL... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
>
|
||||||||
Jo jag ska påminna honom..
Problemet är att jag vill ha såna här.
Fast insexgreppet skippar jag. Priset på en uppsättning av dessa hamnar på dryga 600 kronor, i staterna, utan frakter och momser och allt vad det innebär.. Visst dom har lagt på en hel drös med onödiga tillverkningstempon på dessa, men ändå!
Det vore fint att snida till ett gäng såna här för mycket lägre pengar. En fråga tillagd i efterhand: Jag har letat efter en bra leverantör som skulle kunna leverera en slags adapter till mig. Jag vill gärna ha oljekylning på min M42B18 eftersom det saknas uttag för själva kylen. Vet du Andreas, någon bra leverantör? _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Det är svårt att få igenom något "eget" i produktionslinan hur gärna man än vill. Det får gärna finnas på hyllan så att säga. Jag behöver dimensioner och hållfasthet för att kunna kolla om jag kan hjälpa dig. Typ av skalle samt nyckelgrepp behöver jag också veta om det är relevant dvs. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1, 2 >> 4718 besök totalt |