Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 8494 besök totalt |
Tackar för tipsen!!! Som det ser ut nu kommer fokus med FFen att ligga på tester för att kunna satsa fullt 2006. Fyndbörsen är altså tänkt att hålla formen uppe under sommaren! Jag ska se vad jag hittar, men det ser ut att kunna bli en 318is till Juni i alla fall...! MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||
Ja, man undrar vad som händer i Ahlbergs garage??
![]() ![]() Men ingen kan väl ge upp efter en andra plats eller?? ![]() ![]() /Ted |
||||
Lätta lite på förlåten, vem har köpt den, kommer den till Fyndbörsen? /Leif |
||||
Jag köpte ju en 205 GTi för 37' i rätt bra rejs-skick inför sista tävlingen förra året. Att det står "Sist med poäng i Fyndbörsen Cup -04
![]() ![]() Har kört rätt mycket banträffar tidigare med mina gatbilar, men aldrig tävlat, så där ligger ju du plus, Alex. Kanske min bil hade varit i mittfältet+ med dig vid ratten? Hursomhelst kommer det att läggas 5-10.000 ytterligare på bilen under vintern. Gratisgrejer prioriteras eftersom pengarna kommer att bestämma hur många tävlingar jag kör nästa år. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Får göra ett tillägg. Jag hade ju en "skamgräns" varvtidsmässigt också, nämligen att slå tiden jag satt med min familjebil, men det målet nådde jag inte, bommade det tämligen grovt till på köpet. Hade förträngt detta.
![]() Nästa körning hade jag putsat varvtiden med 4 s och skamgränsen var bruten. ![]() Länk till Fyndbörsen-bilen med lite berättelser: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag hoppades på att den skulle gå i Fyndbörsen men det ser inte så ut just nu. Mvh Andreas _________________ Andreas Kangro |
||||
Tjenare alla!
Hur ställer sig SBF till skruv-burar. Jag kan inte svetsa och det vore bekvämt att bara behöva låta ngn svetsa in fästningspunkter/förstärkningsplattor för buren... MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||
Det diskuterades lite om detta på: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Skruvade burar är väl inget problem eller det finns ju skisser mm hur förband osv skall se ut. Personligen funderar jag på hur dessa förbättrar bilens vridstyvhet i förhållande till svetsade, någon som har någon uppfattning. Köpa färdiga burar: Vet inte så mycket att jag kan svara men kan ändå ställa några frågor: -är dessa burar certifierade? -har inte sett någon skruvbar som har "toyota- och volvostag" (tror dom heter så) dessa två gäller nog bara Sverige och finns då kanske inte på burar som är gjorda utomlands. Detta innebär i så fall att FIA-godkänd inte innebär SBF-godkänd. om ingen annan på forumet kan svara så ta reda på mer om just den bur du tänker köpa och kommunicera med någon SBF tekniker. /Leif |
||||
Ett tips Alex
Tror att Hans G osbecks BMW 318is fortfarande är till salu. Färdig och snabb är den. Intresserad PM:a mej så kan du få telefonnummer om du är intresserad. |
||||
Som jag fattat det så ska buren vara SBF-godkänd *eller* FIA-godkänd (antar typgodkänd). Så även en lite äldre FIA-bur utan toyotastag etc är ok för racing i sverige. Det jag skriver nu är ur ett roadsport-perspektiv, men det vore väl rimligt om det gäller för Fyndbörsen oxo. _________________ Pär Hylander |
||||
"Fia godkänd"?!?!
Man säger ju att om buren är certifierad dvs. tillverkad av en "auktoriserad" burbyggare som har efter eget omdöme byggt buren. Har man ett sådant certifikat på sin bur så behöver man inte uppdatera buren som tex med toyotastag.. I sverige så tror jag det bara är Poppo på KBT Safety som har sådan auktorisering. /Ted |
||||
Det finns 6st auktoriserade "Certburbyggare" i landet. KBT, Rallyprodukter, Svets och smide bla.
Bla byggde jag min gammla 318is, som Magnna kör i Fyndbörsen nu, med en "certbur" bara för att man skulle slippa alla nya tillägg osv i framtiden. |
||||
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 8494 besök totalt |