Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1314 besök totalt |
Låååååång svarstid
Jag har jättelång svarstid på rejsa. Bara på rejsa. Själva sidan laddas fort men det tar 20 sek innan den börjar med att ladda. ![]() Bara jag eller? _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Re: Låååååång svarstid
Skumt! Jag får svar direkt! Kan vara något DNS-problem för dig kanske? Prova "ping rejsa.nu" och se om namnuppslaget tar tid _________________ ![]() |
||||
Re: Låååååång svarstid
Säkert här det strular och jag som inte ens har varit hemma och kunnat sabba nåt ![]() pingen gjorde timeout Pingade bazooka.se för att testa: 28 ms och det är väl hyffsat Lägg inte ner nån tid på det för nu ska jag sova så får vi se om det har gått över i morgon. Ska ge datorn en alvedon... ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Samma sak här, ingen på 213.115.248.22 svarar på ping men det går utmärkt att posta här ändå.
Det sitter ingen liten router/brandvägg som vägrar svara på ping? Man måste ju inte svara på ping... |
||||
Dum jag är. Ping är nog spärrat. Men det var mer svarstiden på namnuppslaget jag tänkte på med ping, dvs tiden från "hit enter" ![]() _________________ ![]() |
||||
Uppskattar tiden till cirka <10ms ![]() Inga problem med det alls. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Uppslaget tog mindre än en sek typ. Sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla... Det fåniga var att https://rejsa.nu/forum/search.php?se ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
japp Problemet kvarstår, men det löser sig nog när servern kommer hem igen ![]() Troligtvis någon typ av DNSproblem. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Kan bara hålla med att det har varit väldigt segt med Rejsa.nu idag. Men det är REKORD-mycket trafik de senaste dagarna och vi kör ju tyvärr bara på en burk istället för två pga internetlineproblemetservernflyttadestillannanortmenkommersnarthemigen. Då ska den få hjälp av sin tvillingkompis som står här ensam o inte har nåt att göra.
Den 17'e denna månad skall bytet av linan ske. Om allt lirar då så får servern ääääntligen flytta hem igen så det blir lite ordning ![]() _________________ ![]() |
||||
Ibland så kan banners eller andra saker som ligger på andra sidor än den som HTML-koden kommer från få allt att gå segt.
I Mozilla/Firefox så kan man ställa in så webläsaren bara laddar bilder som kommer från samma site som resten av sidan. Om ni kör Mozilla/Firefox så prova att slå på det, går det fort då så vet ni iaf vad problemet är .. Mitt går som tåget (om det nu gör nån annan än mej glad ![]() ![]() |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1314 besök totalt |