| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa uddavagnen!
|
1 besök senaste veckan (3551 totalt) |
|
Fronten påminner om Monteverdi, men som jag minns var den både lägre coh lite snitsigare designad, speciellt från B stolpe och bakåt?
Gissar på Bitter (men inte CD som väl var stilrenare och diskretare?) edit: min sedvanliga missahandel av talibanbordet...
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
Nehe, ingen Bitter heller då.
Vid närmare eftertanke är nog bilden tagen i Italien. En Bitter är ju Tysk.... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Fronten andas Maserati och Pantera , fälgarna liknar nått som satt på en ISo .......... Men jag håller slantarna på en Maserati (Merak eller vad dom heter ) koncept _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Misstänker att det kommer sig av att du använder ett annat forum som jag också använder då och då. Mer info om AMX/3: http://www.amxfiles.com/amc/amx3.htm Det som är enklast att känna igen från övriga AMC-modeller är dörrhandtagen av säkerhetstyp. Ritat av Richard Teague (designchef på AMC) och monterad av Bizzarrini. Därav problemen med att vissa saker var i tum och andra i millimeter vilket gjorde att prototyp 1 inte blev körbar. Sisådär 5-6 stycken byggdes beroende på vem man frågar. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
jo, lite fuskande vart det!
första gången jag såg den modellen faktiskt! måste säga att den var riktigt ball, apropå det du skrev på andra forumet så såg jag en himmla fin javellin sst på Big meet i västerås i somras(hittade tyvärr ingen bild på den) som var av banrace modell, kanske vore nått för dig?
_________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||
|
ok AMX/3 var en skönhet men prototypen för tvåan tycker jag är minst lika ball:
OT: Här är förklaringen till varför AMC inte finns kvar, om man gör en specialmodell som heter Pierre Cardin så har man i mina ögon förbrukat sin biltillverkarlicens...
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
Att AMC inte finns kvar beror på att de inte passade de amerikanska köparna. Där finns väl ingen som vill ha bilar som går att svänga med?
Unikt säkerhetstänkande hade de också med passagerardörren något längre än förardörren på Pacer så att baksätespassagerarna ska välja att gå ut där istället för ut i gatan. De gjorde ju Levi's-bilar också...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
En kollega till mig har en stålgrå Citroen 2CV med jeansklädsel, den är kultig! _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Bilder o videos
Gissa uddavagnen!
|
1 besök senaste veckan (3551 totalt) |