| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
NASCAR däck
|
2160 besök totalt |
|
NASCAR däck
Jag har hittat ett ställe där man kan köpa tvättäkta NASCAR däck (GoodYear Eagle) för 330 spänn styck. Helt nya och oanvända, ska tydligen vara den slitstarka varianten också som lämpar sej för svängiga banor typ Laguna Seca, Watkins Glen International och Infineon Raceway. Saken är nu den att det är lite spännande dimensioner på dessa däck...27.5" höga och 12" breda för 15" fälgar. Fälgar som passar kan gå att få fram men det är inte säkert än, men dom är "5 on 5" som det kallas. Lite udda även där
Däck och fälg finns givetvis "over there". Frågan är nu om det är värt att investera i 4 däck+fälgar och samtidigt modifiera bilen när jag ändå håller på. Vad skulle ni gjort?
Kanske ska tillägga att det handlar om en Sierra och motoreffekten kommer hamna på rätt sida 300hk. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
|
köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp!!!
Det är ju plåtfälgar, borde inte en fälgverkstad kunna modifiera bultmönstret för en billig penning? EDIT: kollat här också? http://www.musclemotorsports.com/dri |
||
Vet att Ford klubben, Subaru klubben o honda klubben iaf tillät slicks på sina träffar förra året. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Det var mer än jag visste. Det trodde jag inte om dem.
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
|
Nyligen hade ärevördiga Amerikanska biltidningen Car & Driver ett test av en Nascarbil. Har inte siffrorna i huvudet, men intrycket jag fick var att däcken hade, i racerdäckssammanhang, ett rätt måttligt grepp.
Men visst är det fränt! _________________ Johan Rådlund |
||
|
Peugeotklubben godkände också slicks förra året.. men bara ett miffo utnyttjade möjligheten
I år är det inte godkänt hos oss heller vad jag förstår . Dock så verkar det som dom flesta RS-ban-körningar är ok med slicks.. fast man kan få oanade uppklassningar om man inte passar sig
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Då kör du inte längre med enbart gatgodkända bilar, så det blir per definition tävling. INGEN försäkring gäller för någon som är på banan samtidigt... Inte ens SBF-försäkringen eftersom du nog inte betalat tävlingsavgifter och utlyst tävlingen på rätt sätt etc. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||
![]() |
Däck för banåka
NASCAR däck
|
2160 besök totalt |