Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Om Lennarts var udda, kolla denna
1487 besök totalt
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741


Trådstartare
Om Lennarts var udda, kolla denna

En flaska vin på nästa ban-träff till den som lyckas med denna. Tips: Den serieproducerades aldrig...

Undrar hur vridstyv den är för övrigt.




_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18076



Jag tror det är en Lotus Europa katamaran...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

OSI Silver Fox?

Har tom delar från en Simca och Lotus 11....?

Min franska är inte på topp....
trots tre års studier



_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Citera
Johan Söderberg
Uppsala
Här sen Okt 2003
Inlägg: 153



Undras vad Euro-NCAP säger om fotgängarskyddet...

_________________
911SC -82
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741


Trådstartare
Superswift skrev:
OSI Silver Fox?


I o U 1, rött eller vitt?

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Rött helst, men det beror på lite vad du serverar till.....

Vi tar den hemma hos dig istället i februari....

_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741


Trådstartare
Superswift skrev:
Vi tar den hemma hos dig istället i februari....


Det var ju otroligt lämpligt att just du svarade rätt

Lite info om den fantastiska skapelsen:
A strange twin-boom vehicle constructed in 1967 and shown at the Turin Motorshow of that year, the Silver Fox was aimed at competition (Group B6) and at record attempts. It was powered by a 1000cc Renault Alpine four-cylinder unit positioned obliquely behind the seat in the left-hand boom. Between the two booms were three wing-shaped aerodynamic aids, the front one was adjustable with the vehicle static, the large central one was equipped with a wing adjustable when driving, whilst the rear one was fixed and included aerodynamic brakes.

OSI (officina Stampaggio Industriale SpA) was founded in 1960 by Arrigo olivetti and Luigi Segre. The latter was the then owner of Ghia, and the aim of the new company was to produce models designed by Ghia as well as production tooling for the industry. In 1962 they became more independent and built cars designed by various stylists, based on both Italian (see below) and other mechanicals. In 1968 Ghia took total control of the company and the production of cars ceased. They continued to work in other areas.

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Bilder o videos
Om Lennarts var udda, kolla denna
1487 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande