|
Mr. Anderson
Gbg
Här sen Nov 2004
Inlägg: 34
Trådstartare

08 Jan 2005 14:45
Gissa bil, igen!
Här kommer en lite udda skapelse, jag är intresserad av märke, modell och helst också produktionsår. En liten motivering skulle också vara trevligt! Den kan vara lite elak då bilen är långt ifrån orginalskick.
_________________ Viktor Andersson - Lotus Esprit TURBO '84
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20380

08 Jan 2005 15:06
Europa?
|
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741

08 Jan 2005 15:46
En tidig Lotus Europa, en S1:a skulle jag tro. Syns på aluminumpanelen på inredningen, och att det är Renault-motor (kan iofs vara en S2:a ocskå med R16). Årtal, kanske 1968?
Bränns det?
Elakt att säga? Skulle vara att dessa små turbiner ska leta sig in i alla motorrum där de inte hör hemma  Lacken var ju bara lite patinerad
_________________ Fredrik Bolander --VVR--
|
Mr. Anderson
Gbg
Här sen Nov 2004
Inlägg: 34
Trådstartare

08 Jan 2005 16:56
| 7-11 skrev: | En tidig Lotus Europa, en S1:a skulle jag tro. Syns på aluminumpanelen på inredningen, och att det är Renault-motor (kan iofs vara en S2:a ocskå med R16). Årtal, kanske 1968?
Bränns det?
Elakt att säga? Skulle vara att dessa små turbiner ska leta sig in i alla motorrum där de inte hör hemma Lacken var ju bara lite patinerad  |
Jag är imponerad, det är en Lotus Europa S2 - 68. Och vad gäller stressfläkten så passar den alldeles utmärkt, annars blir det lite krångligt att kräma ut ca 200 hk ur en stackars renault-spis med 60 trötta orginalhästar. Lägg även märke till vatteninsprutningen som oskyldigt letar sig fram längs insugsröret, fanns även på engeska stridsflyplan i andra världskriget om jag inte minns fel?
_________________ Viktor Andersson - Lotus Esprit TURBO '84
|
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741

10 Jan 2005 01:32
Det blir en riktigt rolig bil att köra! 200 hästar på ca 600 kilo mittmotorbil lovar gott
Men jag måste vara lite Messerschmidt...  Det bör vara en S1:a. S2:orna kom 1969 och har inte den panelen.
_________________ Fredrik Bolander --VVR--
|
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 732

10 Jan 2005 09:55
Ser ut som aktern på en båt.
Bara det att den har drivaxlar istället för ett drev som går bakåt.
Sen ser den ut att ha legat lite för länge på land utan tvätt.
Vid närmare eftertanke kanske det är en amfibie Lotus, prototyp till James bond?
_________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski
Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
|
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723

14 Jan 2005 18:40
istället för att skapa en ny tråd tänkte jag att jag lägger in en ny bild i denna tråd (hoppas det är ok ,tjoa till annars)
ok vad är detta? (skar bilden för att försvåra lite)
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg)
|
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723

15 Jan 2005 14:00
ok då får vi se om det blir bättre fart om jag lägger in en bild på hela bilen
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg)
|
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 667

15 Jan 2005 15:37
Porsche RS61
Helt rätt beteckning är nog längre tror jag...
_________________ /Patrik Rylander
|
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 667

15 Jan 2005 15:45
Rättar mig lite snabbt...det är ju faktiskt en 2000 GS från 1963...blev det rätt den här gången??
_________________ /Patrik Rylander
|
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723

16 Jan 2005 01:04
| Rylander skrev: | | Rättar mig lite snabbt...det är ju faktiskt en 2000 GS från 1963...blev det rätt den här gången?? |
du är väldigt nära
det är en
PORSCHE 356B 2000GT (1964)
/Erik
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg)
|
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004
Inlägg: 142

16 Jan 2005 21:53
| Mr. Anderson skrev: | | 7-11 skrev: | En tidig Lotus Europa, en S1:a skulle jag tro. Syns på aluminumpanelen på inredningen, och att det är Renault-motor (kan iofs vara en S2:a ocskå med R16). Årtal, kanske 1968?
Bränns det?
Elakt att säga? Skulle vara att dessa små turbiner ska leta sig in i alla motorrum där de inte hör hemma Lacken var ju bara lite patinerad  |
Jag är imponerad, det är en Lotus Europa S2 - 68. Och vad gäller stressfläkten så passar den alldeles utmärkt, annars blir det lite krångligt att kräma ut ca 200 hk ur en stackars renault-spis med 60 trötta orginalhästar. Lägg även märke till vatteninsprutningen som oskyldigt letar sig fram längs insugsröret, fanns även på engeska stridsflyplan i andra världskriget om jag inte minns fel? |
App App App en stor rättelse här om ja får be
det är inte är några trötta 60 hk i den motorn orginal för det är en 16TS motor där sitter (crossflow-topp) den har 98hk... 16 TL hade 65 med den enkla toppen... Vet en som har en sån där "trött" motor i en R15 TS från 1972 som kör i från BWM SAAB turbo etc....
klart slutar man att gasa där andra motorer brukar ge upp så är dom trötta. "ju mer man ger ju mer får man"
_________________ Tim Olofsson
|
|