| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
TVR planerar sälja nyckelfärdiga race-bilar
|
1 besök senaste veckan (2188 totalt) |
|
På Autosportmässan i Birmingham visade TVR en ny version av sin Sagaris. Enligt uppgift ska den gå att köpa som rullande chassie upp till färdig GT Challenge-bil. Lite fake var det då bilen på bilderna hade full inredning och två stolar, men man kan ju inte få allt. Herr Mäkinen kanske får boka båt-biljett?
Ibland bor man i fel land...
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||||
Körkort finns att uppbringa för ganska humana summor, så det behöver du nog inte drömma så mycket om... Men vad tusan ska man ha körkort till med en sådan bil frågar jag mig?
|
||||||||
|
Re: TVR planerar sälja nyckelfärdiga race-bilar
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
|
Käner igen det där det funkar aldrig för mig heller
Förövrigt så gillar jag verkligen TVR så helrätt koncept. Frågan är väll fortfarande om dom finns i vänsterstyrt utförande? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
|
Spelar väl ingen roll om den är högerstyrd. Det kanske t.om. är en fördel med tanke på att de flesta banor går högervarv. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
|
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Det fanns en TVR-återförsäljare på det glada 80-talet men de gick i konken. Man måste över till England. Volymerna är för små för att det ska gå runt ekonomiskt och kraven på service och demobilar gör att det är omöjligt i ett litet land som Sverige. Det gör att man måste över till UK för att köpa en, och då ska bilen helst ha gått 600 mil för att tas in i Sverige utan moms och andra skatter. Men det är oerhört enkelt att importera. Jag tror inte de nya modellerna görs i vänsterstyrt, men som det påpekades är det inget problem. Enda gången det är jobbigt är när man ska köra om något stort som skymmer sikten. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||||
Som tex en riktig bil? Fast å andra sidan lär du aldrig komma ikapp mig för en omkörning
|
||||||||
Aha, och jag som trodde vi snackade banpreppade TVR:er. Då har det ju en viss betydelse.
_________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
..... ..... ..... .....
||||||||
Det var ju ett sånt fint upplägg så att jag var bara tvungen!
|
||||||||
Var uppmärksam på den blåa flaggan...
||||||||
|
Ska du köpa högerstyrt?
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
|
Det finns idéer i mitt huvud... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
|
Jag kröp inte så ingånde runt just den bilen (fanns SÅ mycket annat som distraherade, och då menar jag inte latexbrudar), men jag fick lite känsla av mock-up. Invändigt satt väl allt standard kvar, och jag skymtade bara en båge i "bagagen".
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||||
Det var en halv mock-up, men de vill samtidigt visa att de är på gång med något inom GT-racing. De tiger som muren på hemsidan och det retar en hel del människor i England. TVR har åtminstone bestämt sig för att fortsätta med sin Tuscan Challenge under 2005, men på lite mindre banor. Och det är ju fortfarande med en mer än 10 år gammal bil. De kanske vill "hinta" lite med denna bil att något nytt är på gång. Enligt uppgift ska den gå att köpa i flera olika varianter från gatbil, till R/T (road & track) för gatreggning, till TVR Challenge ända upp till GT-klass. Men det återstår att se vad som är b------t och vad som kommer hända. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
|
1 besök senaste veckan (2188 totalt) |