Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Stolsmontering för snabbt byte?
1106 besök totalt
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare

Räseralfan har fått lite nytt godis, bland annat två stolar, Cobra Imola som är FIA-godkända glasfiberstolar med sidomonteringsfästen.

Det rör som om två stolar med olika bredd, det skiljer ungefär 5-6 cm mellan de båda. Det för att både jag och min fru ska kunna sitta fast när det går undan.

Nu undrar jag: hur löser man stolsinfästningen i bilen på ett sätt som tillåter att man på ett enkelt sätt kan byta stol?

I min av den egyptiska värmens koagulerade hjärna, tänktes några metoder ut. Ska man montera stolarna på färdiga underreden som sedan kan bultas i golven? Eller kan man ha distanser mellan den smala stolen och sidomonteringsskenorna? Eller ska jag helt sonika borra åtta hål i golvet istället för fyra?

Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Namndispens

Jag har faktiskt samma fundering... jag bugger ju en BMW-cup bil och funderar på om man skulle kunna använda orginalinfästningar för stolen. Jag har hittat något hoss demon-tweeks som ser ut att vara gjort för den typen av konvertering!

Frågar e ju bara om SBF tillåter det eller ej...

MVH / Alexander Eklöw

Fixhult
Här sen Apr 2004

Det kan väl inte vara så snyggt att monteringsplåtarna passar att vända "utochin". Dvs så att plåtarna förankras på utsidan den smala stolen och inunder den bredare?

Det skulle naturligtvis göra det till en mardröm att få fast den bredare stolen efteroms du förmodligen inte vill ha den en dm upp från golvet.

8 hål (+svetsmutter) i golvet är nog det bästa. Alternativt inbockat fäste för den smalare stolen.

A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Namndispens

Något sånt här då?

http://www.demon-tweeks.co.uk/catalogue/product_detail.asp?CLS=MSPORT& . . . .

Menar de att man kan sätta den på orginal-infästningar?

MVH / Alexander Eklöw

Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
NiklasFalk skrev:
Det kan väl inte vara så snyggt att monteringsplåtarna passar att vända "utochin". Dvs så att plåtarna förankras på utsidan den smala stolen och inunder den bredare?

Det skulle naturligtvis göra det till en mardröm att få fast den bredare stolen efteroms du förmodligen inte vill ha den en dm upp från golvet.

8 hål (+svetsmutter) i golvet är nog det bästa. Alternativt inbockat fäste för den smalare stolen.

Det ska kollas om det går att montera stolsplåtarna på "fel" håll, det hade varit den smidigaste lösningen. thumbs up

Hur gör långloppskillarna? Är det ingen av er som byter stol under race?

Citera
burgass
Täby
Här sen Jun 2004

Danial du har PM

Täby
Här sen Jun 2004

Daniel du har PM

1106 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande