| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Racestolsinsats till vanlig stol, Bygga/Köpa?
|
949 besök totalt |
|
Hej, Undrar om något har byggt/köpt en insats till sin vanliga stol? Då jag inte kör i någon serie utan bara är med på diverse banträffar mm, så har jag inte lust att ta ut min fina stol vid sådana tillfällen. Bilen är ett fint exemplar och jag vill kunna göra utfykter i bilen under sommaren(I en bekväm stol). Jag undrar om någon haft någon fundering på att bygga "stöd" som monteras på den existerande stolen, alternativt använda X-punkt bälte på den vanliga stolen? Tacksam för svar! MVH _________________ /Martin Antosch 931, -79 |
|
Ett enkelt sätt för att sitta fast lite bättre i originalstolen är att du med bältet på åker bak med stolen, rycker till i bältet så att det låser och sedan åker fram igen tills du får en blåaktig färg i ansiktet. Efter detta åker du bakåt ett snäpp.
Denna tekniken praktiseras av forumägaren. Trots skinnfåtöljer så är han nöjd med fasthållningen. Annars så sålde Volvo en speciell R-Sport klädsel för en del år sedan med inbyggda valkar. Kanske finns något restlager du kan köpa.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
|
Jo, jag känner till den varianten
I mitt stilla sinne, tänkte jag mer på att "gjuta" ett överdrag av polyester, med dessa valkar inbyggda. Nästan som en sadel, på en häst! Det kanske tillochmed räcker att enbart göra det på en "dyna" sitt eller rygg! Men det kanske är för oprofessionellt?!
Jag skall tänka lite till på det!
MVH _________________ /Martin Antosch 931, -79 |
|
Porsches stolar finns i sportversion med mera sidostöd. Ser ut i princip som standardstolarna fast med högre/djupare stöd. Borde inte vara några problem att få tag på om du annonserar/kollar annonser.
Lånade bilden från Top 'n Trim Shop i Helsingborg (http://www.topntrim.nu) _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
949 besök totalt |