Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3501 besök totalt |
Tänk på att styvheten för aluminium är densamma oavsett legering, men det sklijer fruktansvärt mycket i hållfasthet. Byggaluminium är oftast väldigt mjukt, för att profilerna ska vara enkla och billiga att extrudera. Kolla vilken aluminiumstandard som materialet är i. Om du får för mjukt kan det nog lätt få bestående deformationer vid höga belastningar. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Självklart, detta är ändå köpta stag som tillverkas till en hel mängd olika bilar så de borde ju vara provade i praktiken kan man tycka. ![]() Ehh, borrar och fräser han kompletta motorblock i Alumec? låter inte så billigt i mina öron men är säkert både lätt och bra! ![]() Vad är det för motorer? och vad kostar kalaset? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Jovars, aluminiumet kan deformeras men saken är den att Porschen beter sig helt ok utan staget så jag får prova mig fram, är det kasst och visar tecken på deformation så köper jag ett riktigt, lika bra så. Har redan köpt aluminiumet ifråga. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Helgjobbar på Bauhaus barkaby, visste inte heller att vi hade sådant kul, får ta o pallra mig bort från byggavdelningen vid tillfälle och kolla runt ![]() |
||||
ok, dax för nästa fråga, runt eller fyrkantigt? Vad är bäst för stabiliteten, utseendet struntar jag helt i.
Tjocklek på material? Det blir nog bonnstål, klart lättare att svetsa i, vilket behövs för att lösa justeringsmöjligheten på ett lätt sätt. _________________ /Tote urquattro -85 |
||||
Jag skulle ha valt runt. Fördelen blir då att du får ett symmetriskt spänningsförhållande i staget utan spänningskoncentrationer. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3501 besök totalt |