| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Racing Video: Dutch Supercar Challenge
|
1709 besök totalt |
|
http://www.supercarchallenge.nl/vide En hel del aktion i den här videon, föraren kan nog känna sig nöjd. Ljudet från lådan påminner mig om mitt senaste tandläkarbesök.
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
http://www.supercarchallenge.nl/ Men kunskaper i Holländska är att föredra.
Tror de just varit i Birmingham
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
Det där ljudet får varenda hårstrå på kroppen att resa sig! Verkligen härligt ljud, inte speciellt svårt att känna igen sig när man är hos tandläkaren som sagt! Roligt att se hur pass lätt han tar sig upp genom fältet!
_________________ Nils Erixon |
||||
|
Det var en riktigt underhållande film att se på.
Men synd att ljudet i dessa bilar inte är som i en Porsche typ GT3 eller liknande. Då skulle videon vara perfekt. Han kör riktigt bra. Tvekar inte alls. _________________ Michael Olsson |
||||
Hjelm med kåpor och proppar ett måste med den transmissionen.
Vi gör tystare grejor hos oss på Volvo Powetrain i Köping ( till lastvagnar ). Skapligt med pulver. Med ett sånt ekipage är man klart konkurans kraftig. En undran - vem körde kvalificeringen ( hans mormor )
_________________ Reinhold Daubner Fiat Abarth 1000 Turismo Competicione If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either. |
||||
|
Re: Racing Video: Dutch Supercar Challenge
superduper att se på - men en seriös fråga dock... i första kurvan efter starten så kör han på ettans växel - sedan växlar han 6 (sex) gånger.. är bilen asså 7-växlad ? - visste inte det var tillåtet liksom... & sedan under första varvet så letar han efter 8:an en gång okså
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Nix, han växlar upp fem gånger och försöker en sjätte. Dvs 6 växlar. Det är en Holinger 6-växlad sekventiell låda som sitter i den. _________________ Johan Meissner |
||||
|
helt riktigt - jag tyckte mig höra att motorn ändrade ljudet när han petade sista gången - men efter att ha sett det ett par ggr så ser/hör jag nu att det ej går i en te växel.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Fin gammal video som tål att tittas på en gång till.
Man blir verkligen avundsjuk på hans enormt tätstegade låda med en massa växlar att väja mellan. Upp/nerväxlingar blir så fantaskiskt mycket enklare när motorvarvet bara skiljer ett par hundra RPM. _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
1709 besök totalt |