Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4310 besök totalt |
Jo det stämmer Bosse sålde RH och DAX innan han började med Westfield. Jag vet om en Robin Hood i alla fall, så några måste han ha sålt. |
||||||
Det finns flera Seven kitt som är billiga. Inte billiga i betydelsen dåliga utan just billiga. ![]() Inget avsomnat bygge , men billigt: http://www.blocket.se/view/4093371.h Eller denna kanske: http://www.blocket.se/view/3868613.h ![]() Får man fråga vad priset på RH låg på ? Alternativ till Seven med inbyggda hjul finns det ju hur mycket som helst i det där landet ni nyss va i. Kit med tak är det väl mer ont om men ett alternativ kan va Stylus RT som ska komma med en variant med tak. Men vill man ha inbyggda hjul och tak så springer givietvis prislappen iväg. Tror att en startsats från Stylus går på en 40-50 000 kr. Det var ett tag sen jag kollade på den så jag kan ha fel. Men då ingick kaross, ram och hjulupphängningar. Men det är ju klart att du ska bygga en Seven Anton !!! Skulle passa dig och din körstil som hand i hansken ! ![]() |
||||||
Det där såg intressant ut. Dock så känns det som att en taklös bil väldigt långt borta i min värld. Riktigt tak ska det vara. Hur kommer det sig att det är så sällan man ser det på bilar som dessa? _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Öppna bilar har nåt specielt över sig....... ![]() Men Dett är ju fritt fram, för dig att bygga med tak, varför inte ? Du måste dock ha framruta (med torkare och spolare etc, och nån sorts av ventilation i kupen (Värmepaket) om du börjar med ramen till en Seven är det ju ingen som säger vad du skal göra sen, svetsa lita fästen till en kaross och släng på fullbur (som de som kör Locost cup) och sen täcker du med aluminium plåt (eller kolfiber eller ? ) Ex Donkervoort har ju tak. _________________ There are two kinds of sports : Moto-racing and Bullfighting. The rest is only games... - Hemingway |
||||||
Jag såg den Robin Hooden stående bredvid en Westfield innan Bosse sålde den och i man kan inte jämföra dem ens på samma vecka. Den kändes helt uråldrig och jättestor. Bosse var nog ganska glad när han blev av med den...
Tänk bara på att en Seven med tak blir bra mycket mer komplicerad. Då måste helst värmepaket, torkare (tunga saker) etc till för att hålla rutor imfria och regnfria. En så liten kupe fuktar igen ganska snabbt annars. Men varför ska du ut i regnet och göra? Det bästa med en Seven är att sitta öppet, med skinkorna 10 cm över vägen, flugor mellan tänderna och kunna lägga ner handflatan i asfalten i kurvorna.... ![]() ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Tokfel... ![]() Kroppen rämnade och inte vingarna. Flypast hade en "feature" om Comet för ett halvår sedan och beskrev olyckerna ingående(eller om det var aeroplane monthly). Länkar: http://www.geocities.com/Heartland/Ridge/1747/comet.htm http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stories/october/19/newsid_3112000/3112466.stm http://www.uh.edu/engines/epi112.htm Men samma sak kan ju även hända en bil som är felkonstruerad. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
En seven med tak kommer jag aldrig att bygga om jag nu gör något. Det måste vara fint och stiligt. Det blir det aldrig med en Seven som har tak tror jag. Visst kan jag förstå att det är kul med en taklös bil. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Grundfelet var att de byggde fyrkantiga fönster istället för runda. Det är dumt med brottanvisningar på en aluminiumkonstruktion som utsätt för vibrationer. |
||||||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
Förmodligen skulle en åktur förändra väldigt mycket i mitt tänkande. Men jag vill ha ett riktigt tak och helst alla hjulen täckta av kaross. Vem vill skjutsa mig en sväng i en Se7en i sommar. ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
om du vill åka långsam glassätarse7en är det bara att hojta till... ![]() ![]() |
||||||
![]() ![]() Bara få känna på magin som innefattar Se7enbilarna skulle nog vara en bra start. Såå "hemsk" är väl inte din bil Lasse? _________________ /Anton Lillsund |
||||||
om du vill sitta på med mig nåt varv på banan så går det också bra. Jag kör ju så snällt så det känns nästan som om du hade både tak och vindruta. Ungefär som att åka till glasskiosken med Lasse (i hans frus Clio). _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Så här hemsk är den... KLICKA ![]() |
||||||
Vad snälla ni är! ![]() ![]() Nu får det ta och bli sommar! ![]()
![]() Är det träinredningen som gör att det kränger och har sig så mycket? ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Min granne köpte ett Robin Hood kit i England, så jag har studerat det närmare (bygger själv en Westfield). Kitten går inte riktigt att jämföra tycker jag... Men billigt var det ju, bl.a. ingick en sprillans ny Rover 16v med turbo och IC samt alufälgar+däck. Även oljor, färg och vätskor fick han med, 100% komplett bil alltså.
_________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||||||
Carroll Smith skriver i en av sina böcker om nitning.. Förborra ett hål, brot??a (hur fan stavas det), montera med nåt som heter Cleco Fastener, borra ett till i andra änden , ta isär och rensa det också, montera med Cleco igen (finns visst att köpa via lättviktsflygplansbyggarna..) så att du har två fästen, borra resten av hålen, ta isär, rensa och nita.. peta in en limning före sista nitningen så lär du ha bra mycket bättre hållfasthet än bara nitning. ojämnheterna runt borrningen ger sig med tiden och du har börjag på ett glapp, som sen bara växer.. Hmm, jag ska jaga rätt på Cleco och testa, så blir det ett inlägg i min byggtråd sen. och i "skruva.." _________________ Arne Lindgren |
||||||
Den frågan har stötts och blötts ordentligt på www.locostsweden.se vid några tillfällen. Som det ser ut nu så är SFRo ytterst tveksamma till konstruktionen.
Men någon måste ju vara först att prova ![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4310 besök totalt |