| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Datummärkning
|
1 besök senaste veckan (1247 totalt) |
|
Datummärkning
Är det någon som kommer ihåg om det är år eller vecka som står först på däcken. Från en som köpt billiga Bridgestone RE-540 R-däck med numret 0004 på slutet. Frågan är då skall jag skicka tillbaks dom till säljaren? MVH Joakim _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||
får inte det att gå i hop med 0004 som jag tolkar som år 2000 vecka 04, har för mig att det var så dom sa när jag jobbade på däcklager men jag vågar inte säga till 100% /Erik _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Förlåt för alla fel i mitt liv
Har varit ute och läst på däcken 2st märkta DOT EJ OL CCE 0403, dom 2 andra märkta med DOT UY CCE 2400 Vad kan bokstäverna innan betyda? Är mina bakdäck för gamla v24 år 00? skall man ringa och klaga? Joakim _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||
bokstäverna innan står för var dom är tillverkade, land och fabrik sen är det några bokstäver till som jag inte vet vad dom står för. kan tyvärr inte peka ut vilka bokstäver som står för land och fabrik pga att jag inte kommer ihåg
/Erik
_________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||
![]() |
Däck för banåka
Datummärkning
|
1 besök senaste veckan (1247 totalt) |