Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1989 besök totalt |
Vad heter kurvan?
Jag kom plötsligt på att jag inte vet vad högerböjen efter Mohlins knäpp på Kullen heter... Har den ett namn? ![]() |
||||||
"Högern Efter Mohlins Knäpp" kanske?
![]() Skulle vara "Högern Före TV-kurvan" då! ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Re: Vad heter kurvan?
Jodå... Den heter just Mohlins knäpp eller Mohlinaren. Själva krönet kallas ju också Mohlins Knäpp. Om du menar krönet efter Knicken. Hm, här finns rum för en tydligare nomenllatur. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Sven låter ju helt lysande!
![]() Hette Mohlin det i förnamn? Sven Mohlin. Vi hade ju en diskussion om vad kurvan efter TV-böjen hette och till slut kom någon (Magnus?) på att den skulle heta "Backböjen". Men återigen, "Sven" tycker jag att det får bli! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
"Sven" är ett bra namn. Det kör vi på. ![]() ![]() Magnus får lägga in det på banskissen... ![]() |
||||||
Sven är ett jättebra namn. Min far heter det. Jag heter det (Sven Peter, don't remind me...) och nu heter Mohlinaren det! Kalas! ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Smakfullt. ![]() Både min pappa och farfar lystrade till namnet Sven. Kombinerat med Gustav respektive ove. och nu en kurva. ![]() Nu börjar det bli OT... F'låt. ![]() |
||||||
Nånting mellan Sven och TV då?
Melander? Skulle garanterat bli det o-rejsigaste kurvnamnet ever! ![]() Starta en namntävling! ![]() "TV-knäppen" heter väl egentligen inte så heller? Finns en massa kurvor som inte heter nåt på Gelleråsen också.... en odöpt på Mantorp osv.... _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
|
||||||
Fast Melander svänger ju inte... Hur vore med Putte? Den gubben svänger ju. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1989 besök totalt |