Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hur klockas rekordvarven runt nordslingan?
<<   1, 2
4628 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Lennart Mäkinen skrev:
De kanske vill kunna köra även om det råkar vara avspärrat vid T13 så man måste åka via GP-banan, exempelvis i samband med VLN-race.

Nja, om det är VLN så är det nog inte läge för SportAuto - då är det liksom lite upptaget på NS!

Kankse är det historiska skäl som ligger bakom? När man använde den gamla påfarten var det ju ganska naturligt och för att kunna jämföra med gamla tider behöll man referenspunkterna? (Å andra sidan kanske man började med supertest och rekord först när den nya påfarten var klar??)

Snillet spekulerar!

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
De kanske vill kunna köra även om det råkar vara avspärrat vid T13 så man måste åka via GP-banan, exempelvis i samband med VLN-race.

Nja, om det är VLN så är det nog inte läge för SportAuto - då är det liksom lite upptaget på NS!
Snillet spekulerar!
Min tanke var väl närmast att VLN-racen inte är dygnet runt från det att avspärrningarna monteras tills de är borta igen. Dessutom brukar väl en del av sport auto-folket vara närvarande då och kanske vill göra två flugor smullna.

Nån vet säkert...frågan är bara vem...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Min teori är att de skippar T13 för att kunna jämföra det med tider som sattes med den gamla påfarten för turistkörning.
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

johann skrev:
Min teori är att de skippar T13 för att kunna jämföra det med tider som sattes med den gamla påfarten för turistkörning.

Har jag oxå hört. Har sett på nyare filmer att de startar klockan efter T13 och stannar den före.

Här sen Apr 2003

.....

Stockholm
Här sen Dec 2002

Mattias Bratt skrev:
http://www.clemson.edu/~jpundt/sauber_s16.wmv
Kanske så det klockas?

Där bilen startas stannas klockan och i första vänstern så startas den om jag inte kommer ihåg fel.

Vad är det för spel förresten??? Är det du som kör? Det gick att köra lite overkligt fort på vissa ställen annars var det fantastiskt!!!

skänninge
Här sen Apr 2004

spelet är GT4 till Ps2

Volvo V40 T4 2002
Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

.....

Hur klockas rekordvarven runt nordslingan?
<<   1, 2
4628 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande