Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4141 besök totalt |
Det finns "Extra stage" och "battle stage" också. sen ska det tydligen finnas ännu mer, fast jag kommer inte ihåg va de heter... _________________ /Gustav Wiberg |
||||||
Hej o välkommen "Gurra2"
![]() Var snäll läs reglerna för forumet om användarnamn o signatur https://rejsa.nu/regler _________________ ![]() |
||||||
Tack för välkomnandet! ![]() Så jag skulle haft hela mitt för- och efternamn som användarnamn? eller räcker det med att jag lägger till det i signaturen? brukar använda gurra2 som användarnamn på alla forum jag reggar mej på, annars glömer jag bort vad jag heter.. =) viste inte at det fanns folk som verkligen HETER djungel jim... ![]() _________________ /Gustav Wiberg |
||||||
Helst ser jag att du reggar dig med ditt kompletta namn. Men vill du inte det så går det bra men då _måste_ du underteckna _alla_ dina inlägg med åtminstone för eller efternamn (gärna båda)
Man allt det här står i reglerna. Där står osså _varför_ reglerna ser ut som dom gör. Och det verkar vara rätt tänkt som det ser ut... ![]() /Magnus Thomé PS: Jim följer reglerna till 100% _________________ ![]() |
||||||
Jo jag kanske skulle förklara lite... Stage 1= första säsongen 26 avsnitt Stage 2= andra -''- 13 avsnitt Stage 3= långfilm Dessa följer en stoyline i kronologisk ordning som jag skulle vilja se fortsättning på. Sen fins det som nämts "Extra stage" och "battle stage" som vad jag har sett är hopklipp av serien. En länk om Initial D http://initialdheaven.netfirms.com/s _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
jo, jag märkte det (att de andra var ihopklipp altså), iallafall battle stage. har inte fått extrastage att funka än. ![]() ![]() men det skall tydligen finnas nån som handlar om dom 2 flickorna i zil80'n också, fast jag vet inte vad den heter. ![]() det finns väll nån oficiell initial D sida, där borde det ju finnas nån lista med alla avsnitt som gjorts. Hörde förövrigt rykten om att en ny film/stage av initial D håller på att göras. Det skulle vara roligt om det anordnades lite mer drifting grejer här i svedala! EDIT: Extrastage är inget ihopklipp utan handlar bla. Om tjejerna i ZIL80'n! _________________ /Gustav Wiberg |
||||||
Funderar på om man skulle bli först med att köra framhjusdrivet i en driftingtävling.
![]() ![]() Eller så får jag vässa Audin något. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Var, när, hur?? Tala ur skägget människa!! ;-) _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||||
Vi får hålla tummarna så det blir av! Ett tillfälle på Kinnekulle, ett på Midlanda är arrangörens tanke. På kullen kan man åka åt fel håll och använda TV-kurvan hoppeligen, på Midlanda kan men ev ta kurvan precis efter startrakan och även där åka åt fel håll... eller nåt...
Datum kommer bli offentliga inom några dagar. Så om allt blir som det är tänkt så kan ni börja leta efter lämpliga (BILLIGA!!!!) däck snart, hehe! _________________ ![]() |
||||||
Rycka i handbromsen o sen be en stilla bön typ.... ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
angående fwd och drifting såg ett ex. på detta snubben körde upp bakdäcken på 2 vanliga cafeteria-brickor och ryckte handbromsen, så bara framhjulen kunde rulla
![]() |
||||||
Hej svej, nu kommer lilla jag o ska briljera lite, det är nämligen så att jag som några andra har sett serien Initial D (för övrigt så har jag avsnitt 20 i second stage, hur det nu går ihop är lite förunderligt med tanke på att någon skrev att det bara finns 13 avsnitt i den säsongen...) och har blivit frälst i drifting, jag kan säga att jag läst det mesta som går att läsa om drifting som inte är på japanska... Tänker ta och skriva ett lite mer intressant inlägg om detta lite senare, för nu skall nämligen jag gå på träning...
Nippon pawah! ![]() ![]() |
||||||
En kompis o jag satt här om dagen o diskuterade hur man tar en hårnålkurva i racing vs i rally.
Vore kul o se hur snabb en rally bil vore upp för en serpentinväg med racingspårval. dvs ut långt i kanten för att sedan skära in mot apex. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Intresanta teorier. De skulle ju förklara varför man fortfarande sladdar med rallybilar. Varför man inte sladdar (i egentlig mening) med moderna racerbilar sägs ju bero på att vingarna tappar downforce om vingarna inte är precis vinkelräta mot färdriktningen.
Hur som helst. Om man skulle ta och byta hjulen mellan fram och bak på MR2:an och sätta igång och träna... JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
När man letar igenom gömmorna på hårddisken så hittade jag 8st driftingfilmer.
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
Glöm inte heller att ha hårdare fjädrar bak istället fö mjukare som du antagligen kör med nu om du E lite bangalen som typ alla andra här =) |
||||||
_________________ ![]() |
||||||
Will do _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
Nu ligger dom under http://koni.no-ip.biz/film/drifting
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4141 besök totalt |