| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bensonpumpsfråga!
|
692 besök totalt |
|
Bensonpumpsfråga!
Hallå alla kunniga! Jag har en liten fråga ang mitt soppa system. Jag håller på at bygga en bensintank och catchtank till min bil i Alu, och jag har köpt en Bosch 044 pump som ska ta soppan från catchtanken. Min tanke är att jag tar soppan från tanken med en Volvo 850 pump till catchtanken 2L vidare till motorn sedan från motorn tillbaka till catchtanken vidare till tanken, så långt tror jag att jag byggt rätt? Nu till frågan kommer 850 pumpen räcka till att försörja catchtanken med soppa? Jag tänkte fråga om jag tänker rätt när jag tror att min catchtank på 2L kommer att fyllas på bra med hjälp av 850 pumpen då soppan även leds tillbaka från motorn till catchtanken! Tänker jag rätt eller behöver jag en bättre pump även till catchtanken? MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
|
Med största säkerhet behöver du inte en värre pump till catchtanken. Hade nog funkat ännu bättre med en vanlig lågryckspump typ Facet då extrema flöden in i catchen bara värmer soppan.
Sök på catchtank så finns det en bra tråd i ämnet redan. |
||
Tack för svaret Andreas, PS du kommer ner för sällan till garaget och fikar!!!! MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bensonpumpsfråga!
|
692 besök totalt |