| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Sevärt bantest av Lambo, Ferrari, Porsche, BMW mm.
|
1818 besök totalt |
|
Sevärt bantest av Lambo, Ferrari, Porsche, Bmw mm.
http://www.ocinek.com/motegibattle.w Klart servärt bantest av diverse dyrgripar. Kul och se att CSLen inte gör bort sig helt trots klar effektbrist i gänget.
_________________ Mathias Wendt 330 Ci -01 |
||||||||||||||
|
|
||||||||||||||
|
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||||||||
Vet inte hur mkt det gjorde men Porschen hade automat.... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||||||||
och gatdäck.. _________________ Anders Hansson |
||||||||||||||
|
Man ser i nån utgång när dom filmar innefrån bilen att porsche förararen smyger på gasen till skillnad mot några av dom andra som går på full attack. Men att en porsche turbo kommer så dåligt till fårvånar mig dock inte så mycket.
Men att det är uppgjort eller att det är skit bakom ratten syns ju ganska tydligt ibland. Tex att Hondan kan bromsa 20 meter senare och att lamborghinin acclererar ifrån som en raket. Av min erfarenhet så skiljer det inte så mycket i fart även att effektskillnaden är stor. Vore ju intressant att veta vad dom åkte på för däck. För om BMW:n hade Michelin Cup så borde den ju vunnit ganska lätt. Man får nog se det som ett kul test istället för en jämförelse.
|
||||||||||||||
LOL!
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||||||||
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||||||||||
|
Jisses, nu kommer det här upp igen. Tycker man ska ta Best Motoring för vad det är, precis som när The Stig kör på TopGear-testbanan. Det är inte millimeterrättvisa.
Kanske har nån lite lättare bil, kanske är någon förare nysketen, kanske har någon en NSX som privatbil och kan den bättre osv, osv, osv. Tycker dessa race är fantastiskt underhållande och väl gjorda!
_________________ Johan Meissner |
||||||||||||||
|
Jag tyckte att Best Motoring var det bästa bilprogrammet men det blir mer och mer tydligt att inhemska bilarna favoriseras lite väl mycket. De körs till 100% och lite till medans de exotiska bilarna från europa körs 80%. Bromsar man 20m tidigare och ger gas 20m senare med den motorstarkare bilen "äts" 200hk övertag upp ganska lätt. Jämförande tester med enbart japanska bilar är klockrena i BM
_________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||||||||||||||
|
om ni ska citera mina inlägg kan ni ju få med hela sammanhanget och inte bara vissa delar för att förlöjliga folk.
och vad är det för fel i att diskutera filmen? |
||||||||||||||
Hoppas min citering är OK ?? kollade lite vikt på bilarna... vi tar de som kom 1,2 och 3 i "loppet" Lamborghini Murcielago 3637 (1650 kilo). Lamborghihi Gallardo 3560 Honda NSX-R 2800 (1270 kilo) kollar vi så väger Murcielagon 380 KILo mer än NSXen !!!!! konstigt att den kan bromsa senare..
_________________ MackeMaehlum |
||||||||||||||
Nu var det jag som citerade pga Eriks länk till ursäktsgeneratorn, jag fick mig iaf ett gott skratt o jag ber om ursäkt om du känner dig förlöjligad. Best Motoring är underhållning imho och då spelar inte resultatet så stor roll för mig eftersom det är inte säkert det är rättvisande, precis som ni skrev. Jag blev inte sur för att en potatissäck körde 360:n, nädå
Edit: Acke oxo tydligen, skall putsa lite på glasögonen
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||||||||
|
Jag tyckte bara att det va kul att diskutera filmen. Inget som betyder att man favoriserar ett visst bilmärke eller blir sur för det märke man har inte vann.
Jag förstår också att det är ett test på skoj. Men lite rimligt tycker jag ändå det ska va. Annars blir det ju bara pinsamt. http://www.track-challenge.com/compa Sen att en bil bromsar sämre för att den är tyngre stämmer sällan. http://www.track-challenge.com/compa Nu ska vi inte bråka om detta.
|
||||||||||||||
![]() |
Bilder o videos
Sevärt bantest av Lambo, Ferrari, Porsche, BMW mm.
|
1818 besök totalt |