Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3993 besök totalt |
Kör man lite då osså? Isf lägger jag upp det i kalendern ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
|
||||
Kan väl tillägga att våra kurser riktar sig främst till dom som ska tävla i SLC, och dom får ju köra betydligt mera sen i SLC Pro-Am eller i övriga tävlingar.
Dock är det möjligt för andra att komma och vara med på enbart kursen om behov och lust finns. |
||||
Jo..det där med att lära sig köra fort. Det måste väl finnas kurser för dom som har licens men som inte har hittat farten ännu ?? ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
En som är relativt hygglig är Bohlin på Karlskoga.... www.karlskogamotorstadion.com finns det länk till han på
|
||||
Hakkastrimmad! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Ur SBF:s gemensamma regler: "För utökning av licensens omfattning med ytterliggare sportgren krävs alltid teoretisk utbilning. Ansökan om utökning som godkänts av utbildare och klubb insänds till SBF och fastställd avgift inbetalas. SBF utfärdar licens med ytterliggare sportgren när ansökan och betalning inkommit. Utökningen påförs gällande licens (Debut/Nationell). Vid internationell licens påförs utökningen som nationell licens." Glädjer mig att minnet trots åldern (28..) fortfarande är gott!! ![]() Värt att påpeka är att för att få licens måste man vara medlem i SBF-ansluten motorklubb. Men det visste nog alla redan.... _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Så om du har Internationell i någon annan gren får du Nationell i racing... men har du Nationell så blir det debutant så som för alla andra.... så tolkar jag detta.... Tilläggas kan att Licensavgiften inte stiger om man har licens i flera sportgrenar utan det är DEN högsta licensen som avgör licenskostnaden..... typ debutant 250 Nationell 500 och Internationell 1500.... ca typ.... |
||||
Men hur tolkar man det här? om jag uppgraderar min gokart-licens till nationell licens, så uppgraderas även min racinglicens till nationell, eller vice versa? Har väl kanske ingen större praktisk betydelse(eller?), förutom att man får stå i pole i kart och betala dubbelt så mycket i licensavg., men kan ju vara kul att veta.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
PCS Racing håller en licenskurs på Kinnekulle den 12 april som är öppen för alla, inte bara Porscheförare.
Pris: 700:- och då ingår kursmaterial och givetvis körning på banan ![]() Anmälan till erik.woode@porsche.nu _________________ Erik Woode |
||||
Mr Murphy kom o hälsade på...¤%#¤%#¤
Kan man ha mer otur än jag? Inom loppet av 2dagar så har mobilen, rakapparaten samt bilen pajat! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
För pengarna du sparar på el bensin och telefon kan du säkert hyra en liten fräsch bil på närmsta mack! Just do it _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Sluta nu! Nu får jag ju ågren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ingen racingkurs som har studentrabatt? ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Du kryssade rutan i Nationell på ansökan (av misstag?) och det slank igenom hos SBF.
(Ska tydligen inte vara ett helt ovanligt fenomen tror jag mig ha förstått.) Du behåller den klass du hade förgående år om du inte ansökt och fått godkänt för någon högre klass alternativt utökat din licens. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3993 besök totalt |