Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skillnad på racinglicenskurser?
<<   1, 2, 3   >>
3993 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
Licensutbildnings kursdatum

25 April Karlskoga
9 Maj Kinnekulle
27 Juni Mantorp
26 September Anderstorp

Kostnad 600:-

Anmälan till info@slc.se

Kör man lite då osså? Isf lägger jag upp det i kalendern thumbs up

Här sen Nov 2002

Japp...... 15 min med race eller personbil under lugn fart.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
Japp...... 15 min med race eller personbil under lugn fart.
oj va mycket! Not.... Jaja, jag lägger in det iaf

Här sen Nov 2002

Kan väl tillägga att våra kurser riktar sig främst till dom som ska tävla i SLC, och dom får ju köra betydligt mera sen i SLC Pro-Am eller i övriga tävlingar.

Dock är det möjligt för andra att komma och vara med på enbart kursen om behov och lust finns.

Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Nu har jag också anmält mig till sviestad 22 mars. thumbs up

Daniel

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Fredrik - SLC skrev:
Mellan 600 och 1000 brukar det kosta....... Och ja det ska ingå lite bankörning.... (typ i alla fall... dvs några varv i mycket lugn takt med personbil räcker , det är för att ni ska se hur en bana och posteringar ser ut innifrån en bil) Lära er att köra för fort och av får ni göra på egen hand senare

Jo..det där med att lära sig köra fort. Det måste väl finnas kurser för dom som har licens men som inte har hittat farten ännu ??

Här sen Nov 2002

En som är relativt hygglig är Bohlin på Karlskoga.... www.karlskogamotorstadion.com finns det länk till han på

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Eriksson skrev:
kentsamuel skrev:

Gärna! Vad kommer du köra för bil?

ehumm *host *host* en nissan bluebird! Är man student så är man...Men den har iaf hål på ljuddämparen så att den låter sportig thumbs down

Hakkastrimmad!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Glömde tillägga att den är lättad lite här o var oxå Perfekt med en bil som automatiskt blir lättare ju äldre den blir

Göteborg
Här sen Nov 2002

Fredrik - SLC skrev:

helt rätt förrutom att det där med direkt uppklassning till nationell licens om man har någon annan bilsportgren....... för det är en nyhet för mig... fast det kan stämma för det (jag vet ju inte allt )

Ur SBF:s gemensamma regler:

"För utökning av licensens omfattning med ytterliggare sportgren krävs alltid teoretisk utbilning. Ansökan om utökning som godkänts av utbildare och klubb insänds till SBF och fastställd avgift inbetalas. SBF utfärdar licens med ytterliggare sportgren när ansökan och betalning inkommit. Utökningen påförs gällande licens (Debut/Nationell). Vid internationell licens påförs utökningen som nationell licens."

Glädjer mig att minnet trots åldern (28..) fortfarande är gott!!

Värt att påpeka är att för att få licens måste man vara medlem i SBF-ansluten motorklubb. Men det visste nog alla redan....

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Lefors skrev:
Fredrik - SLC skrev:

helt rätt förrutom att det där med direkt uppklassning till nationell licens om man har någon annan bilsportgren....... för det är en nyhet för mig... fast det kan stämma för det (jag vet ju inte allt )

Ur SBF:s gemensamma regler:

"För utökning av licensens omfattning med ytterliggare sportgren krävs alltid teoretisk utbilning. Ansökan om utökning som godkänts av utbildare och klubb insänds till SBF och fastställd avgift inbetalas. SBF utfärdar licens med ytterliggare sportgren när ansökan och betalning inkommit. Utökningen påförs gällande licens (Debut/Nationell). Vid internationell licens påförs utökningen som nationell licens."

Glädjer mig att minnet trots åldern (28..) fortfarande är gott!!

Värt att påpeka är att för att få licens måste man vara medlem i SBF-ansluten motorklubb. Men det visste nog alla redan....

Så om du har Internationell i någon annan gren får du Nationell i racing... men har du Nationell så blir det debutant så som för alla andra.... så tolkar jag detta.... Tilläggas kan att Licensavgiften inte stiger om man har licens i flera sportgrenar utan det är DEN högsta licensen som avgör licenskostnaden..... typ debutant 250 Nationell 500 och Internationell 1500.... ca typ....

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Men hur tolkar man det här? om jag uppgraderar min gokart-licens till nationell licens, så uppgraderas även min racinglicens till nationell, eller vice versa? Har väl kanske ingen större praktisk betydelse(eller?), förutom att man får stå i pole i kart och betala dubbelt så mycket i licensavg., men kan ju vara kul att veta.

#24, #64, #88
Citera
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002

PCS Racing håller en licenskurs på Kinnekulle den 12 april som är öppen för alla, inte bara Porscheförare.
Pris: 700:- och då ingår kursmaterial och givetvis körning på banan

Anmälan till erik.woode@porsche.nu

Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Mr Murphy kom o hälsade på...¤%#¤%#¤

Kan man ha mer otur än jag? Inom loppet av 2dagar så har mobilen, rakapparaten samt bilen pajat! > Kostnadsförslag på mobilen 1800:- rakapparat ny tjaa säg 1000:- laga bilen...jaa enbart ett fördelarlock kostar 500:- på mekonomen o de e betydligt mer än så som måste bytas Vad gör man?? jo jag fick avboka min planerade R-licens den 22 mars Fortsatt mao

Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Skit i bilen, Strunta i o raka dig, tala inte i telefon och åk buss till licenskursen.

janne nagy

Jan Nagy
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
janne N skrev:
Skit i bilen, Strunta i o raka dig, tala inte i telefon och åk buss till licenskursen.

janne nagy

Kursen innehöll ju banåka oxå, får lifta runt isf

Uppsala
Här sen Jan 2003

Micke Eriksson skrev:
janne N skrev:

janne nagy

Kursen innehöll ju banåka oxå, får lifta runt isf

För pengarna du sparar på el bensin och telefon kan du säkert hyra en liten fräsch bil på närmsta mack!

Just do it

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Trådstartare
cat7even skrev:
För pengarna du sparar på el bensin och telefon kan du säkert hyra en liten fräsch bil på närmsta mack!

Just do it

Sluta nu! Nu får jag ju ågren Jag hade ju förberett mig mentalt att inte gå på kursen... Totalt kommer kursen kosta ca 1000:-, för en student så e de rätt mkt på en månad spec med tanke på övriga utgifter (ovanstående) För dom som inte vet så får/lånar en student ca 6500:- per månad, av dom försvinner 3200:- på enbart hyra (för mig iaf )

Ingen racingkurs som har studentrabatt?

Örebro
Här sen Dec 2002

Hmm, Nån som kan förklara det här...jag tog racinglicens (genom bmwsc) förra året och direkt fick jag nationell licens, likaså iår men jag har inte åkt en ända tävling någonsin???

GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Du kryssade rutan i Nationell på ansökan (av misstag?) och det slank igenom hos SBF.
(Ska tydligen inte vara ett helt ovanligt fenomen tror jag mig ha förstått.)

Du behåller den klass du hade förgående år om du inte ansökt och fått godkänt för någon högre klass alternativt utökat din licens.

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Kan någon förklara för mig varför man bör ha en racinglicens, om man inte ska tävla?
Något jag har missat?

Allmänt banåkaforum
Skillnad på racinglicenskurser?
<<   1, 2, 3   >>
3993 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande