| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Sprutspackel; Biltema verses Hagmans ?
|
12 besök senaste veckan (9183 totalt) |
|
För ett år sedan köpte jag sprutspackel(På Biltema ) för att skapa en bättre finish på en sak som jag plastat!
Jag tyckte att det i stort sett såg ut som färg, det som kom ut! Hur är det om man köper kvalitets produkter istället, typ Hagmans? Jag hade ju hoppats på LITE mer trögflytande "vätska", som man kan bygga upp lite med! (Inte mycket, men ½ mm eller så iallfall.) Någon som har några erfarenheter? Tack _________________ /Martin Antosch 931, -79 |
||||||
|
Jag har provat Hagmans men inte Biltemas men måste nog säga att jag oxå till en början tyckte att det kändes som färg men det bygger faktiskt rätt bra, när man börjar slipa så märker man att det definitvt blir tjockare än färg. Fungerar klockrent på en liteg grövre plastyta som man vill få skysst finish på utan att behöva slipa ihjäl sig. Sprutspacklet är väldigt lättarbetat med fint våtslippapper...
_________________ Mattias Meldert |
||||||
Annars så kan su testa U-pols sprutspackel. Jag brukar köra med den och det blir riktigt "tjock" och fin yta som är lätt att slipa ner till en bra finish. /T _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||||
Var köper man det någonstans? _________________ /Martin Antosch 931, -79 |
||||||
|
Det är ingen större skillnad på Biltemas & Hagmans vad gäller "tjocka". Båda är avsedda för lite grövre sliprepor, inget annat.
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
Jag köper den på ett ställe i Eskilstuna som heter Barkmans, men jag antar att det finns andra firmor som blandar lack som kan tänkas ha den. U-pols ets-primer är trevlig också... Mvh/T _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
12 besök senaste veckan (9183 totalt) |