Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
GTR: Ett varv runt Nürburgring med en Saleen S7R
1127 besök totalt
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Trådstartare

Tänkte att ni skulle få en liten titt på hur det ser ut och köra en Saleen S7R runt Nordschleife (gamla) i det svenskutvecklade spelet GTR.

Det är jag själv som sitter bakom ratten och varvet blev 7.11 om jag inte missminner mig. Det är inte världens bästa kvalitet på videon, men den blev så hiskeligt stor annars. Kommentera gärna diverse fel o misstag jag gör i spårvalen osv...

http://www.btcctimes.com/nord.mpg (70MB) - Klicka spara som, streama helst inte.

Göteborg
Här sen Okt 2003

Det där ser ju kanonkul ut!! Gillar ljudet vid nedväxlingarna m.m Men vad gäller spårval så överlåtet jag nog det till "Ring-sekten" att kommentera. Antar att det finns många åsikter då det genades friskt på vissa partier!

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Är det komprimeringen av filmen som gör att det är låg framerate?
Lite vågade spårval då och då...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Spårvalet är svårt att säga något om, speciellt eftersom bilens väggrepp närmast verkar rälsbundet.
Är det gjort med GPL som förlaga?

Stockholm
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Hehe, kul att ni har gett den en titt!

Jag vet att jag hamnade lite långt utanför de osynliga kurbsen vid Pflanzgarten ungefär, men annat än det vet jag inte om det var så farligt?

Jag använde programmet Fraps för att plocka ut videon, framerate var satt på 25 FPS eller liknande. Tror max är 30 i det, komprimerar ju ut filen direkt. Så den är runt 1.4 gigabyte när man kört ett helt varv på ringen tex, fick komprimera det ytterligare i ett annat program. Är väl därför det ser ut som det gör...

Ang. "rälsbundet" grepp vet jag inte, hör med de som kör GTR. Jag har sladdat som en dåre otalet varv på Ringen innan man får det rätt...

och, japp, det är GPL som har fått donera till den här banan.

Östersund
Här sen Jan 2005

Ganska likt mina spårval på dator, vet inte om det är bra eller dåligt
Lennart Mäkinen skrev:
Är det komprimeringen av filmen som gör att det är låg framerate?

Jag skulle gissa på att det ser lite ryckigt ut för att det varit interferens mellan framerates någonstans;
på ren svenska att det är 'spelat' i t.ex. 60fps, och sedan 'inspelat' i exempelvis 25 som inte går
jämnt upp i 60, medan 'inspelning' i 15, 20 eller 30 hade sett bättre ut.

Bilder o videos
1127 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande