Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 166 besök senaste veckan (20127 totalt) |
Annat var det på Tiff Nidells tid! ![]() ![]() Den mannen kan köra med snygga ställ! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Fast det är de ju helt öppna med? Den enda gången det är "lite avancerad körning" är ju när de kör banan, och då är det ju Stig som kör. _________________ Johan Meissner |
||||||
om vissa klipp nu inte är riggade för att se effektfulla ut på TV så tycker jag Clarkson kör otroligt omdömeslöst.
Som tidigare talare redan nämnt så kanske det inte är det allra bästa att börja klocka tider på sina första varv, men när det börjar spåra ur som det gör för karln i utgången av Hocheichen blir det bara för mycket. Det går ju för tusan rakt fram i högern och det är med nöd och näppe han klarar att undvika räcket, studsa över gräset och komma ut på banan igen. ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Jag tycker du är lite för hård mot Clarkson. Visst gör han en tavla i Hocheichen men det var varken första eller sista gången någon ställer till det där. Så länge han inte kör helt huvudlöst och riskerar sina medtrafikanter så är det väl OK. Vad jag vet så uppförde han och teamet sig väl när de var där nere. Jag tror inte han behöver oroa sig för en och annan repa i lacken heller - Jaguar och BBC har nog resurser så det räcker och vi får ju inte glömma syftet med inslaget - att göra TV-show för den breda allmänheten - lite action måste det ju vara! Tusan - trodde aldrig jag skulle försvara Clarkson - men just det här inslaget har fått mig att omvärdera honom. Han gör verkligen bra TV. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Jag ser inslaget "mit einem lachenden und einem weinenden Auge" som tyskarna säger...
Delvis håller jag med dig Anders och det kan ju vara så att det är the Stig, eller någon annan än Clarkson i alla fall, som provocerar bilen i några åkscener under kontrollerade former. Att det är underhållande TV skriver jag också under på till 100%. Men, jag kan inte låta bli att tänka steget längre. Det HAR faktiskt varit en del turbulens kring turistkörningen de senaste åren och om ett dylikt inslag bidrar till att det sker så lite som EN extra olycka utöver de som kommer att ske i alla fall så är det tyvärr inte alls bra. I slutändan kan ju du och jag och alla andra seriösa Ringen-entusiaster drabbas och det vore extremt olyckligt. Eller hur? Då återstår ju bara VLN om man vill köra på Ringen och det ligger tyvärr utanför mångas ekonomiska ramar... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Detta håller jag med om. Det ligger absolut en fara i den uppmärksamhet som Ringen får i all media. Top Gear är ju bara ett av många liknande program. Under 2004 har det varit massor av "reklam" för Ringen i diverse TV-kanaler. Det är väl lite samma problem som med all turism - när antalet besökare blir alltför stort så riskerar "idyllen" att förstöras. Fokusen på varvtid i Top Gear inslaget var extra olycklig. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Jag tror de är lite kluvna här. Å ena sidan är det oroade för olycksstatistiken, å andra sidan vill de ha många turister. Att journalister kommer att prata varvitder räknar de nog helt klar med så att Clarkson körde med timer i rutan var nog ingen överraskning. Deras samarbete med SportAutos "Supertest" är väl ett tydligt exempel där fokus ligger på prestanda. OK, deras mätningar sker ju vid avlysta tillfällen men visst kan även detta bidra till att en och annan får fel fokus under TF. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Hmm vad skall man säga?
Har sett inslaget och undrar lite? ![]() Efter allt snack och funderingar angående Clarkssons förmåga? Ja då undrar man ju lite över sin egen förmåga. Ja menar att jag själv är så inte speciellt sugen på att smaka armco iaf! och jag har heller inte varit nere för att köra på ringen ännu. Programet med Top Gear tycker jag var rätt underhållande faktiskt. Även om man bortser från det faktum att han inte verkar så koncentrerad på sin körning mm. Han ser ju mest tveksam och vilsen ut bakom ratten. Men ur min egen synvinkel tror jag bara att ja blivit ännu mer försiktig i min syn på debuten i sommar? Kanske även ännu mer eftertänksam angående detta med tidtagning mm. Känns faktiskt bra att känna så. Kommer nog att filma något varv när jag är nere så man får väl se när man kommer hem vad det visar? Edit: Sabine verkar då vara full av humor vad gällande Clarkssons kunnande ![]() Sen så var hennes medverkan defenitivt en klart positiv del i programet. Även han själv måste ju ha tyckt att det var lite komiskt i all förnedring? Så en viss självdistans kanske finns? Att hon sen kör väldigt bra är ju heller ingen nackdel ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Jepp. De kanske kommer lösa det med ännu mer och intensiv "marshall:ing"? Jag tycker att det fungerar bra så inte mig emot. Men hur har de "flygande" ![]() (Man kanske skall anmäla sig att bli en sådan? Fast en bilburen variant då förstås? Åtaga sig att snacka med eventuella svenska syndare? ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Varför inte låta vårt egna forum bli just en sådan ridande polis... Fritt årskort till alla, och man måste givetvis filma alla varv man gör, annars finns det ju inga bevis på regelbrott.
![]() ![]() Abz ![]() _________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||||||
Nu har även jag lyckats ladda ner programmet i dumburken och jag tycket det var riktigt underhållande.
Ett program som man kan använda för att intoducera Ringen för de som inte ännu sett ljuset ![]() Sen såg jag ju min egen pärla rulla förbi ![]() Hm....... det börja krypa lite sådär lite sakta i kroppen nu ![]() / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Jo, jag tyckte väl det var din "grönsak" som skymtade fram i depån! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Är det bara jag som inte gillar Sabine eller den "roll" hon spelade?
Hon verkar hänsynslös, vilket ni verkar gilla. Personligen uppfattade jag henne bara som dryg. Vad var det med henne som var "bra tv" egentligen? ...att hon förödmjukade JC? Nåja, man kan ju hoppas att hon inte är sådär i vanliga fall, annars skulle det förvåna mig om det visade sig att hon hade några vänner. :P Fast å andra sidan... har man tid att köra 15 000 varv på ringen när man har vänner? :P _________________ Rickard Jonsson |
||||||
Ja, det är nog bara du som inte gillar henne!
![]() Det jag sett av henne och även uppfattat när man varit i hennes bar tilltalar mig. ![]() oftast gillar också engelsmän att bli lite spydigt behandlade. (JC har också förtjänat det med tanke på hur många han förnedrat genom åren) _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Jag för min del kan inte förstå hur man inte gillar Sabine. Den kvinnan har nästan allt. Sen att hon är grymt trevlig i verkligheten gör knappast saken sämre. ![]() Jag förstår inte riktigt vad som var förödmjukelse i det här inslaget, annat än att Mr Clarkson stod för den själv. Jag kan för övrigt berätta en liten hemlis för dem som är intresserade; dag två sattes det på R-däck på Jaggan och det var först då som den lyckades komma runt ringen under 10 ![]() Abz ![]() _________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||||||
Skämtar du? ![]() ![]() JC är en mästare på att spela "roller" i sina program. I det här inslaget var det ju rollen av vilsen bilförare med förlorat självförtroende (kanske en ovanligt lätt roll att "spela" ![]() Vad gäller Sabines vänkrets kan du sluta oroa dig - jag tror det är få människor som har fler kompisar än vad hon har! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 166 besök senaste veckan (20127 totalt) |