| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Presskruv, var köpa billigast?
|
4292 besök totalt |
|
Tipps på var kan man hitta sådana pressbultar? Man kan ju alltid köpa hos märkesverkstäderna men blir då ganska dyra. Tacksam för svar |
||
|
KG trimming har skruvar för 12 kr /st
Från volvo 740 i bak är M12 *1,5 längden kommer jag inte i håg. Jag har sånna på min bil EDIT: Glömde skriva att dom har lite andra domationer också. |
||
|
Vilken dimension.
Scania monterar en hel del presskruv i sina lastbilsramar. Det finns ett svenskt företag som är ensam leverantör på denna skruv...
Metrisk gänga i olika längder. Speca så ska jag se vad som finns tillgängligt. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Ajden; 12:- st känns mer rimligt.
Anton; Är det verkligen så att det bara finns en leverantör med ensamrätt? I såfall kanske det kan bli svårt att hitta... Den dimension jag letar efter är M14x1,5 längd 50-80mm. Det vore jätte bussigt om du ville kolla med dina kontakter. |
||
Nej inte alls. Men Scanias presskruv som dom monterar i sina ramar är det bara en leverantör på. Skruvtypen i sig är inte licensbelagd alls.
Ska kika på vad det är för stigning på gängan.
_________________ /Anton Lillsund |
||
|
bara ett stickspår, ang. rubriken.
jag har fått lära mej, vid ett "inofficiellt" studiebesök på Bulten i Svartå att "bult" heter skruvar som inte fått gänga än. nån som kan bekräfta detta?
(så jag kan fortsätta läxa upp mina vänner )
|
||
Stämmer ungefär. Är en tråd om det justnu i offtopick https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||
vilket sammaträffande... där fick man för att man inte kollar det forumet..
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4292 besök totalt |