| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Regeltolkning, bur
|
898 besök totalt |
|
Regeltolkning, bur
1. Jag tycker att GT 5.8.2.1.5 och GT 5.8.2.1.6 motsäger varandra. I ena fallet måsta man ha takförstärkning efter 20050101 i andra får man inte ha det..
2. Sen står det att man får ha enligt 253-9A om man inte har co-driver. Men att främre infästningen ska vara på förarsidan. Är det menat att man har bara ena diagonalen då, inte ett kryss som i skissen. 3. En till fråga: Gäller GT 5.8.2.2.5 bara för dessa: GT 5.8.2.2.5.1 GT 5.8.2.2.5.2 GT 5.8.2.2.5.3 ? Eller får man göra hurdana valfria förstärkningar man vill så länge de inte konfliktar med övriga regler? Jag undrar främst över en extra förstärkning mellan huvudbåge och bakvagnsinfästning på en bil. Här är praktiska länkar: http://www.sbf.se/pdf/regler/GT_Regl http://www.sbf.se/pdf/regler/GT_7.pd EDIT: Lade till punkt 3. _________________ William Ekström |
|
William: Jag träffade ju på en besiktningsman härom veckan och just denna fråga dök upp, troligtvis är det så här (BESIKTNINGSMANNEN VAR INTE HELT SÄKER SJÄLV) : på bilar som byggs efter 20050101 är det krav på takförstärkning. Bilar vars burar byggda och godkända tidigare behöver ej ha takförstärkning...
_________________ Johan Dahl |
![]() |
Skruva banåkabil
Regeltolkning, bur
|
898 besök totalt |

