| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ströminställning på MIG-svets
|
1207 besök totalt |
|
På billigare migsvetsar kan man ställa strömmen med två brytare. Hur fungerar regleringen av strömmen? om jag behöver mera ström och bara har brytare ett tillslagen räknas det då som ett steg upp om jag slår ifrån ettan och slår till tvåan? med andra ord går det från lägsta till högsta ström enligt den här serien 1 av 2 av 1 på 2 av 1 av 2 på 1 på 2 på ska man alltså tänka binärt?
edit: Ändrade rubriken _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
|
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
ja det har jag gjort... men eftersom jag inte har någon större koll på svetsning så har jag lite svårt att tolka vad som händer. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
På så enkla svetsar brukar ström & trådmatning regleras med samma reglage. Du bör notera ändringar i matningshastigheten när du ändrar. Snabbare matning = högre ström. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Jag har en sån enkel svets som ni beskriver men den har ett separat vred för trådmatningen. Om man testar med flusstråd i en så så kan man svetsa rätt så fort. Jag byggde hela min bur med en sån. Blev inte snyggt men det håller ihop.
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1207 besök totalt |