Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1485 besök totalt |
De kostar 8500:- enligt Porsche News.
![]() Jag tror mina Xscream Series är bättre fast de är billigare ![]() Men det hade varit tufft i liften i alla fall och det kan vara nog för en del. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Skidor är en förbrukningsvara och färskvara. Sen är det säkert så att man kan köpa bättre skidor för samma pengar.
![]() Snowboarden var snygg men skidorna tycker inte jag var speciellt snygga... ![]() Fast dom hade ju matchat bra till den här vinterbilen ![]() Men skidåkning är verkligen tokroligt ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Stig på Stigs Garage i Vara har ju 2 styck såna Porsche MTB cyklar, kul att se att biltillverkare försöker få till en "cool" cykel men där är de hopplöst långt efter de större tillverkarna såsom GT, Kona etc..
Var elitcyklist för några år sen s man hänger hjälpligt med i utvecklingen. Som kuriosa kan sägas att Porsche hojen har 4 kolvs skivbroms fram!.. Allt är ju så smått! ![]() _________________ Kör cheva numer. |
||||
Som flera kanske redan vet så har ju porsche designat en massa köksredskap åt siemens.
![]() Skidorna var tuffa tycker jag men förmodligen är de som Porsche-Daniel sa bättre prestanda/pris på X-scream. Men i skidåkning handlar det ju mest om att glänsa i liftkön, så jag hade lätt kunnat tänka mig dom! ![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Jo för de pengarna kan du få bra mycket bättre skidor. Men om de är aceptabla och om man är mer av en glidare så lär de duga. Själv åker jag på ett par risiga salomon superaxe men skulle vilja ha ett par x-scream pilot eller ett par crossmax pilot men jaja de pengarna har jag inte för tillfället.
_________________ Thomas Tegbäck |
||||
NEJ NEJ NEJ!!! Köksredskapen har inget att göra med biltillverkaren Porsche! ![]() Det är en brorsonson till Ferdinand som har en designfirma. De gör klockor och sånt med. Hörde rykten om att de skall börja designa bilar med nu... ![]() Ps. Är det inte Krups som gör kaffekokarna? Ds _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Ligger inte desingern porsche i samma kvarter i Zuffenhausen? Hade bara för mig det och att kaffekokarna, slalomskidorna och cyklarna var av samma Porsche-design. Känns ju skönt om det skulle vara som du säger! ![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Alltså skidorna, cyklarna och en del annat är officiella grejer. Men just kaffekokarna och de andra köksgrejerna är inte Porsches. Han, den andra jönsen bor i Berlin om jag inte har letat fel i mina minnesgrottor. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Rätt men riktiga porsche kan man väl hävda om man är sonson till grundaren och designat 911 +906:an. Kan bryta ut i en trist diskussion om vad är Porsche ![]() VW autounions racer renault 4? cv inte laban utan den innan som FA (Farfar) fick göra i franskt fängelse efter ww2 Cisitalia etc. För att inte tala om 914 0ch 924 ![]() ![]() Tur att man inte sitter i glashus (Marcos med tr 6 motor + låda fordbakvagn och gt6 framvagn) eftersom frank Costin lämnat företaget när min bil byggdes är den då en Mar? ![]() ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
F.A. Porsche ägs och drives av F.A. Porsche Har för mig att släkten ställde upp med pengar när han bröt sig loss. ( Kan ha helt fel när det gäller detta) se även http://www.porsche-design.com/en/Mai Alltså gubben lever och är sonson till Porsches grundare. Ferry blir väl far eller farbror. F. A. som även kallas Butzi designade 911 och 906 innan han tröttnade på det instängda klimatet hos familjeföretaget. KLart? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Nu när man är hemkommen från alperna och lite almänt blåslagen och tittande i lite butiker och annat skoj på kvällarna.
Skidorna det står Porsche stort på är gjorda av Völkl som borde ha lite större koll på skidmarknaden. Givetvis var "made by Völkl" placerad mitt emellan bindningarna så det går ju inte att läsa när man har skidorna på sig. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1485 besök totalt |