Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Varför tävlar bilfabrikanter?
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (6970 totalt)
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004

Joakim Winkler skrev:
Magnus L skrev:
Anders Dauner skrev:
Tjusig grafik över vem som har ihop det med vem inom bilvärlden:
http://www.expressen.se/content/1/c6/10/22/68/7a76223b.gif

kul bild, men har inte rover och mazda lite barn ihop?

Du kanske tänker på de förklädda Honda-modeller som Rover hade ett tag?

Ja, så var det ja, förlåt att jag blandar ihop Mazda med Honda, det var aldeles oansvarigt av mig.

--VVTS--
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andrew Petrykowski skrev:
Atariman skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Atariman skrev:
Erik B skrev:
För övrigt håller Porsche på att bygga en ny fluffig anläggning söder om stan, vid Skärholmen.
Snacka om misstag...

Exakt.

De borde ju - om de studerat sina målgrupper (vilket jag utgått från att de gjort, många, många, många gånger om) - förlagt sin verksamhet i någon av nordostkommunerna (Danderyd, Lidingö, ja eventuellt kanske till Sollentuna eller Täby om ingen av ovanstående kunnat erbjuda bra plats/pris).

Dvs om de öht nödvändigtvis är tvungna att flytta ut från Ö-malm... thumbs down thumbs down thumbs down

Ehurm... det är inte för inte det redan ligger en drös med bilförsäljare där
och det går inte dåligt för dom kan jag lova
Sedan uppskattar jag att det är så nära hemmifrån mig, så man kan åka o provköra lite då och då
Fast porsche tror jag nog inte ger mig någon provkörning Men det ska bli kul att kolla på bilarna iaf thumbs up

Finns ju många bilhandlare norr om stan också - ta Danderyd som exempel, med sina nya anläggningar för Audi, Jaguar, BMW, Jeep, Land Rover, osv...att det dessutom finns ett större antal potentiella kunder i området än söder/sydväst om knivsöder skadar nog inte heller.

Nä, men man vill man ha en Porsche och bor i stockholm så är det nog inget problem att åka till skärholmen/sätra heller.
Porsche säljer juh inte direkt bilar i dussintal per dag, så de lär nog spara in en rejäl slant på hyror

De flesta som jag känner och kör Porsche bor i Älvsjö eller Enskede så om ni tror att det demografiskt inte finns underlag söderut så bygger det på gamla fördomar mot söderort. Tro mig, det finns gott om pengar, dubbelgarage och vilja att synas i sportiga bilar där.

Östermalm (eller innerstaden överlag) måste väl vara sämsta stället att ha en bilhandlare på? Eller är man bara intresserad av rödljusracing när man ska prova bilmodeller? Helst skulle de ju ligga bredvid någon slingrande mindre landsortsväg. thumbs up
Vaxholm eller vid gamla södertäljevägen till exempel.

Citera
johan sekéus
Limhamn
Här sen Aug 2004

Citat:
omegan försvinner=inga mer bakhjulsdrivna sedaner från Rüsselheim... Suck.

Ryktas ju om en ny omega med "Cadillac" utseende..dvs deras senaste kantiga frydörrars....den är ju i botten en omega platta ändå.
I så fall kan man ju hoppas GM skiter i Saab och låter omegan få en V8'a som det var snack om redan för några år sedan....men GM stoppad den i sista stund då dom var rädda för at den skulle konkurera med Saab....hm vilken modell då?

Sen såg jag inne på Opel performan center att dom förutom vectran i DTM även skall ställa upp i BTCC med nya astran http://www.Opel-performance.com/news/news.php?sprache=e&kategorie= . . . .

Mvh.

Umeå
Här sen Maj 2004

Men omega med V8 har ju *altid* funnits. Kallas Holden Commodore....

johan sekéus skrev:
Citat:
omegan försvinner=inga mer bakhjulsdrivna sedaner från Rüsselheim... Suck.

Ryktas ju om en ny omega med "Cadillac" utseende..dvs deras senaste kantiga frydörrars....den är ju i botten en omega platta ändå.
I så fall kan man ju hoppas GM skiter i Saab och låter omegan få en V8'a som det var snack om redan för några år sedan....men GM stoppad den i sista stund då dom var rädda för at den skulle konkurera med Saab....hm vilken modell då?

Sen såg jag inne på Opel performan center att dom förutom vectran i DTM även skall ställa upp i BTCC med nya astran http://www.Opel-performance.com/news/news.php?sprache=e&kategorie= . . . .

Mvh.

--VVTS--
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Ursäkta OT....men om man vill provköra en porche på porche center, måste man lämna huset värdepapper som säkerhet

Varför tävlar bilfabrikanter?
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (6970 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande