| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Sökes bilder på bakvagn till rwd bil med svingarmar
|
7 besök senaste veckan (1407 totalt) |
|
Jag skulle vilja ha lite bilder på ngn sierrabakvagn/Bmw e30 från ngr olika håll för att se hur bärarmsfästena är vinklade för att kompensera camber vid fjädring, alt om ngn vet ngr vinklar och vad de ger i vinkelförändring vid fjädring. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
vore mycket snällt, om du har möjlighet får du gärna ta lite mått så jag kan räkna ut vinklar osv
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
|
Som tidigare sagts. 15 garders vinkel på balken är original på E30.
http://e30m3performance.com/tech_articles/susp-tech/rear_curves/index.htm |
||
Mycket bra sida! 15 graders vinkel va altså std e30 men ändras till 12 grader på grupp A-bakvagn som jag förstod det
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
|
[quote="Isåkare"]Börjar med en bild uppifrån, så får du berätta vad jag ska mäta.
Nu vet jag vinkeln på 15 grader i bilens längdriktning och då behöver jag inte ngt mått just där men är bärarmen vinklad ngt horisontellt? dvssitter fästena helt paralella eller är det ena fästet lägre än det andra (hoppas ni fattar vad jag menar )
||
|
Google rular! Det här är vad jag hittade: http://www.spagweb.com/v8mini/pievan
Bild på Sierrabakaxeln, klicka för större:
|
||
|
|
||
vi närmar oss en lösning jag har ju 15 grader måttet nu är det bara det andra måttet som jag behöver veta _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
Man tackar så mycket. Vad vore världen utan alla rejsaiter
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
7 besök senaste veckan (1407 totalt) |