Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 9 besök senaste veckan (7718 totalt) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vilken bana ser du mest fram emot att köra i år?
Av de banor du kommer köra den kommande säsongen, vilken bana ser du mest fram emot att köra i år? Nürburgring är inte med som val för det skulle kunna snedvrida resultatet ev ![]() ![]() _________________ ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gelleråsen, sedan följt av Sturup...
Vet dock inte om Sturup blir nya eller gamla sträckningen på, men Gelleråsen lockar verkligen måste jag säga! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
|
Gotland är given.
Falkenberg vet jag inte vad jag skall tro om. Tidigare var det ju attack, attack, attack hela varvet runt vilket var riktigt kul, men chikanen verkar bara trång och dryg. Å andra sidan är ju stenhårda bromsdueller också kul så... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Den svenska ![]() ![]() ![]() Sveriges absolut roligaste bana, alla kategorier, enligt en bekant. ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
Våran final är alltid på Mantorp, alltid tur med vädret (peppar, peppar...), mycket folk, oftast sista körningen för året och senast jävligt kul race. Dessutom går det fort
![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
Röstade Kinnekulle, faktiskt, eftersom det är en bana som jag gjort några varv på men inte kört med tävlingsbilen..... Man/mus-distinktionen är liksom inte avklarad än.
![]() Ahvenisto-Häämenlinna skulle annars ha varit skoj att testa om det blir körning där med SSK och om man hade råd. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
Eftersom jag är ny i gamet och endast hann med Kinnekulle förra året så är jag mest sugen på att köra på "hemmabanan" Knutstorp. Gotland ring hade det blivit annars.
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
Lägger min röst på Gotland eftersom jag kommer att prova på den banan i år, en ny bana första gången är ju alltid spännande.
Alternativet "Slalom nånstans" ligger ju oxå bra till. Slalom är sjukt kul... ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 9 besök senaste veckan (7718 totalt) |