Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
byta åt sig en Lancia Delta HF Integrale?
1583 besök totalt
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare

Jag har fått en förfrågan om att byta bort calibran mot en 89:as Lancia Delta HF Integrale 16V

Är nån som har åsikter som dom vill dela med sig inför en provkörning?

Den kommer nyttjas som bus- bana och slalom bil... men även till och från jobbet ibland...

Så vad säger ni, är det ett bra sidospår tills 8-serien står rensad och klar i garaget jag inte har än?

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

enda jag vet är att transmissionen på 16V e nästan skottsäker & att de drar massa soppa *ler*

Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
KristianAE86 skrev:
enda jag vet är att transmissionen på 16V e nästan skottsäker & att de drar massa soppa *ler*

soppa förbrukning är inte min main concern... skottsäker transmission är mkt bra...

Göteborg
Här sen Nov 2002

Skottsäker transmission? Jag har en trasig etta liggande i mitt garage... Beror nog på hur man definerar skottsäker tror jag.

Kolla hjullager och drivknutar riktigt noga, lyft upp så du kommer åt att bända i hjulen för att känna glapp och känn efter glapp i drivaxlarna genom att vrida dom fram och tillbaka (viktigt att bilen står på hjulen då så att drivknutarna står i det ev. slitna läget.
Kolla efter rost, lyft påmattorna i bagaget och kika efter rost i bagagerumsgolvet, blir lätt hjulsprut där.

Är det en sund bil så kan du räkna med att det är jäävulskt kul.
Saknar min rätt hårt emellanåt.

BMW 330i -05
Citera
GustavF
Kalmar/Åland
Här sen Mar 2004

Det går iaf att köra fort i konbana med sådana.. http://www.lazzat.se/evenemang/rs/resultat.asp

Stockholm
Här sen Dec 2002

Jag brukar då och då "tampas" med en som dyker upp på ÖSKs träffar på Mantorp. Vi hade ungefär jämförbara tider runt korta slingan när jag hade Miatan. Numera åker man ju från honom så det visslar

Men verkar vara en kul bil och har ju helt klart tufft utseende. Rolig isåkning kan ju också vara en klar bonus!

Mjolle
Halmstad
Här sen Sep 2004

Åh, min absoluta drömbil.

Jag hade inte tvekat om jag var i din situation, förutsatt att den är i sjyst skick.

Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
på papperet så verkar det ju vara ett steg i rätt riktning.. motor och effektmässigt så är det lika som calibran, 2 liters 4 med turbo och original ca 200 hk (båda chippade till ca 250) men den väger 200 kg mindre...

konstant 4wd låter bättre än Opels variant med hydraulsystem som kopplar i och ur (fler delar= mer möjliga problem) men den 6 växlade lådan på Opeln är ju trevlig till och från banorna....

jag ska kolla på den och det lär ju märkas om jag byter...

Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004

Jag skulle inte tveka (såvida Lancian inte är ett lik).

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Fyrdörrars bilar som funkar bra på bana = thumbs up

Men allvarligt, det är ju en bil man gärna ägt någon gång under sitt liv det där!

Göteborg
Här sen Nov 2002

Det enda man skulle kunna säga negativt om den är att den är för snabb, det blir helt enkelt inte ens i närheten av roligt föränn det går jävligt fort
Är det grymt krokigt och man har tung gasfot så kan man råka bromsa slut på vakumet i bromsservot också, det är INTE kul.

Sen kan man ju lätt spendera ett par hundra tusen på eftermarknadstillbehör man inte behöver...

BMW 330i -05
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
just denna verkar glida mig ur handen... men det finns ju fler...

Värnamo / Linköping
Här sen Feb 2003

som tidigare sagt så drar dom endel bensin, det är inte lätt att komma under 1 lit/milen. Men annars så tycker jag att det verkar vara en bra bil. Lite småkrångel finns det ju med alla äldre bilar men inte mer än andra.
Själv kör jag en HF LS, modellen som kom efter Integralen. ny kaross, ingen 4x4 men samma motor.

Två länk tips till svenska lancia forum.
http://www.lanciadelta.nu/forum/
http://www.svenskalanciaklubben.com/valkomna_2.htm

Citera
Allmänt banåkaforum
1583 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande