Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Carrera GT i Karlstad!
2753 besök totalt
Briander
Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Carrera GT i Karlstad!

Nog finns det en nu! Frågan är om det blir kvar här? Kanske Lasse Jönsson själv som ska ha den? Som Porschegalning blir ja överlycklig att det finns en här att beundra, om än för en liten stund hehe. Var nere och fotade lite ikväll eftersom jag bor ca 10 minuter från Porschecenter

Tyvärr gillar inte min kamera mörker men nog står den där inne o glänser

Karlstad
Här sen Mar 2004

såg den i morse när jag åkte till skolan...... får gå dit och inspektiera imorgon

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Porsches nuvarande VD kommenterade en gång "butiken" i Karlstad som "att det är ett fint museum."

Visst är det det, men är det inte lite dumt att slänga ur sig sånt även om försäljningssiffrorna kanske är lite sämre nu än när svensksålda 928:or lastbilsreggades av norrmännen?

Fin Carrera GT, även om den såg orange ut.

DMC
Karlstad
Här sen Maj 2004

Den är Porsche Röd och inget annat

Karlstad
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Nog känns det lite som ett museum där inne, även i huset bredvid håller det till en del rariteter. Fast Lasse har väl rätt stabila kunder kanske? Man har ju hört att folk vill ha sin bil från honom även om dom bor någon annatans i Sverige. Nu finns det inte så många Porschecenter men ändå.
I vilket fall är det mycket trevligt att kunna beskåda tävlingsbilarna och dom övriga godbitarna där inne, inte dom vanligaste bilarna en del

Ja den är allt rödaste röd som Mr DMC säger hehe, kameran får ta på sig skulden

Karlstad
Här sen Maj 2003

Ja det är allt en riktig skönhet eller ja, odjur.. tror dock inte den blir kvar hos lasse TYVÄRR!
Verkar vara en demo bil.. dom har ju inte ens lagt ut priset på den..
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Får väl erkänna att jag också har varit och tittat på den Man slås ju av hur kompakt bilen upplevs. Den gör sig bättre i verkligheten än på bild iaf thumbs up

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

grrrr.. synd att jag inte är i karlstad...

Fast jag gillar den bättre i sivler.. fast allra helst svart!

har en silvrig som bakgrund på datorn nu! åhhh porrrr

BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Jag var på väg ett ärende i stan (Malmö) för ett tag sedan. Stod i lugn och ro (nåja) och väntade på grönt vid en korsning. Plötsligt hörs ett dovt motorljud brevid mig, jag tittar vänster och ser ett hjul, en silvermetallic framskärm och ett gult bromsok. Tänkte inte så mkt mer på det men efter en millisekund slog det mig: va f-n, det är ju en Carerra GT! Framfördes av en man i 50-årsåldern och var norskreggad. Tyvärr körde han så sakta och långsamt att jag inte fick se den ur alla vinklar men det var en ganska kul upplevelse att se en live i Malmö. Autobahn okej, och ringen naturligtvis, men det är ju en ganska ovanlig bil att se i stadstrafiken.
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

BMWTobbe skrev:
...norskreggad.

Undrar vad den kostar i Norge?

BMW i4 M50
Citera
Martin_mcs

Här sen Jun 2004

Citat:
Jag var på väg ett ärende i stan (Malmö) för ett tag sedan. Stod i lugn och ro (nåja) och väntade på grönt vid en korsning. Plötsligt hörs ett dovt motorljud brevid mig, jag tittar vänster och ser ett hjul, en silvermetallic framskärm och ett gult bromsok. Tänkte inte så mkt mer på det men efter en millisekund slog det mig: va f-n, det är ju en Carerra GT! Framfördes av en man i 50-årsåldern och var norskreggad. Tyvärr körde han så sakta och långsamt att jag inte fick se den ur alla vinklar men det var en ganska kul upplevelse att se en live i Malmö. Autobahn okej, och ringen naturligtvis, men det är ju en ganska ovanlig bil att se i stadstrafiken.

Påminer mig om häromdagen... Kom gående på lila torg på vär mot stor torget, då min kompis plötsligt började skrick och lägga benen på ryggen. Vi kom fram och där stod autoropas F 430 (inkl förare). Den lätt väldigt frisk när den drog iväg...

Malmö växer... thumbs up

Slåtte
Här sen Nov 2002

Johan.. skrev:
BMWTobbe skrev:
...norskreggad.

Undrar vad den kostar i Norge?

Dubbelt mot i Sverige?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

DMC skrev:
Den är Porsche Röd och inget annat

och det heter Indisch Rot!

Malmköping
Här sen Nov 2002

Vad heter GT;n på Porschespråk ? Nr alltså.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Andreas Lundborg
Karlstad
Här sen Maj 2003

Lasse skulle behålla den som försäljningsbil..
Hoppas ingen köper den så man kan titta till den ofta.. Bara han blåser ur dammet ur avgasrören ibland..

http://www.porschecenter.com/salubilar/fordonsinfo.asp?Id=1107784884

4,5 mille som hittat..
Citera
Anders T
Skåne
Här sen Jan 2003

Namndispens
Namndispens

Fredrik C skrev:
Vad heter GT;n på Porschespråk ? Nr alltså.

980

Carrera GT i Karlstad!
2753 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande