| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Carrera GT i Karlstad!
|
2753 besök totalt |
|
Carrera GT i Karlstad!
Nog finns det en nu! Frågan är om det blir kvar här? Kanske Lasse Jönsson själv som ska ha den? Som Porschegalning blir ja överlycklig att det finns en här att beundra, om än för en liten stund hehe. Var nere och fotade lite ikväll eftersom jag bor ca 10 minuter från Porschecenter
Tyvärr gillar inte min kamera mörker men nog står den där inne o glänser
_________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||
|
Porsches nuvarande VD kommenterade en gång "butiken" i Karlstad som "att det är ett fint museum."
Visst är det det, men är det inte lite dumt att slänga ur sig sånt även om försäljningssiffrorna kanske är lite sämre nu än när svensksålda 928:or lastbilsreggades av norrmännen? Fin Carrera GT, även om den såg orange ut. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
|
Nog känns det lite som ett museum där inne, även i huset bredvid håller det till en del rariteter. Fast Lasse har väl rätt stabila kunder kanske? Man har ju hört att folk vill ha sin bil från honom även om dom bor någon annatans i Sverige. Nu finns det inte så många Porschecenter men ändå.
I vilket fall är det mycket trevligt att kunna beskåda tävlingsbilarna och dom övriga godbitarna där inne, inte dom vanligaste bilarna en del
Ja den är allt rödaste röd som Mr DMC säger hehe, kameran får ta på sig skulden
_________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||
|
Jag var på väg ett ärende i stan (Malmö) för ett tag sedan. Stod i lugn och ro (nåja) och väntade på grönt vid en korsning. Plötsligt hörs ett dovt motorljud brevid mig, jag tittar vänster och ser ett hjul, en silvermetallic framskärm och ett gult bromsok. Tänkte inte så mkt mer på det men efter en millisekund slog det mig: va f-n, det är ju en Carerra GT! Framfördes av en man i 50-årsåldern och var norskreggad. Tyvärr körde han så sakta och långsamt att jag inte fick se den ur alla vinklar men det var en ganska kul upplevelse att se en live i Malmö. Autobahn okej, och ringen naturligtvis, men det är ju en ganska ovanlig bil att se i stadstrafiken.
|
||
Påminer mig om häromdagen... Kom gående på lila torg på vär mot stor torget, då min kompis plötsligt började skrick och lägga benen på ryggen. Vi kom fram och där stod autoropas F 430 (inkl förare). Den lätt väldigt frisk när den drog iväg... Malmö växer... _________________ martin röndahl |
||
|
Lasse skulle behålla den som försäljningsbil..
Hoppas ingen köper den så man kan titta till den ofta.. Bara han blåser ur dammet ur avgasrören ibland.. http://www.porschecenter.com/salubil 4,5 mille som hittat..
|
||
![]() |
Bilder o videos
Carrera GT i Karlstad!
|
2753 besök totalt |