| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bilstein Streetline Kit till E30
|
1916 besök totalt |
|
Är det någon har erfarenhet av dessa kit? Jag letar efter ett kit för att ersätta orginaldelarna men inte något renodlat racekit. Ska fungera på gata i första hand och då det ska betalas med CSN pengar så är alla exotiska kit uteslutna. Det står nu mellan detta eller FK Automotives kit för samma pengar (<3000:-). http://www.europerformance.co.uk/pag _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
|
Re: Bilstein Streetline Kit till E30
Svarta Bilstein = Bättre orginal dämpare. finns i olja(B2) eller gas(B4). men jag kan inte ge dig ett utlåtande hur de funkar att köra bana med. Vanlig körning är det säker jättebra alternativ http://www2.bilstein.de/en/produkte/ _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Edit: den satsen består ju oxå av sänkfjädrar på 40mm = Bilsteins svarta dämpare kommer att ta skada av detta p.g.a att de är inte gjorda för sänksatser. De har Bilstein B8 sprint (gula) dämparna till. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Precis som jag uppfattat det. Kvaliteten är säkerligen bra men frågan är hur "sportigt" uppträdande de har vid inspererande körning? Jag skulle ju gärna vilja ha något lite styvare än orginal. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
|
Tror du inte dämparna är anpassade till fjädrarna? Det känns ju konstigt att ett någonlunda serriöst företag skulle sälja kit som inte passar ihop. Jag har på omvägar hört att det ska handla om kortade dämpare med standard prestanda.
Har efter lite sökande hittat liknande kit på lite olika sidor. Alla i kombination med "sänkfjädrar" av olika märke. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
|
För att få alla kort på bordet ta och hör med Forza i Allingsås, de importerar både Bilstein & H&R. Så de kan ge dig raka svar vad de svarta klarar eller inte. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Jag ar osaker pa om damparna finns att kopa i Sverige. Ett mail ar skickat till foretaget i England men inte fatt svar annu.
_________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
|
Räkna inte med att få det på ett tag heller. Engelska företag verkar motarbeta mail-funktionen.
Bilstein brukar köra med H&R fjädrar på många av sina kit btw. _________________ David Lindblom |
||||
|
Jo det är väldigt vanligt med Bilstein + H&R kit men jag har fått intrycket av att Bilstein framförallt samarbetar med Eibach. Sedan skall man hålla isär stötdämpare+fjädrar kit och Bilsteins egna väghållningskit. Jag har ett Bilstein Sprintline kit till 325E30 liggandes och det är Eibach som gjort fjädrarna. Dock är det Bilstein-nummer på fjädrarna och de är, mig veterligen, inte identiska med de som Eibach säljer till 325E30. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
|
Jag köpte ett Grupp-G kit till min E30 med bilstein dämpare och H&R fjädrar Å andra sidan bytte dom innehållet och stämde av dämparna till fjädrarna på Forza.. Väldigt trevliga och hjälpsamma tyckte jag i allafall, så testa å ring.....
_________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1916 besök totalt |