| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
RS6 Avant, E55 AMG och 996 TURBO på Gelleråsen
|
1405 besök totalt |
|
En Audi RS6 Avant (med RS6 Plus-fälgar i titanfärg), MB E55 AMG och en Porsche 996 Turbo på Gelleråsen i höstas.
ESP är av Drifting angle.
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
|
Tider? Nej, vi hade kört ett långlopp i Neon-bilarna och ägnade den sista halvtimmen åt lite bus med gatbilarna helt utan tidtagning. Mera för show för min kamera plus videokameran som satt i kombin.
Neonerna låg kring 1.26-1.32 beroende på vem som körde. De flesta låg kring 1.28-1.30 tror jag under de tre timmar vi körde. Tidigare kunde man köra på 1.25 i Neonerna, men 2004-års däck var sämre och så körde vi rätt sent på säsongen (=kallt.) _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Ett av få tillfällen som jag(vi) inte försökte att köra fram en tid, under körningen försökte jag mest kordinera mina vänner i deras bilar så att de båda skulle fastna på film(kamera i min bil). Lättare sagt än gjort vill jag säga. Önskade att vi hadde haft com radio då . Samt vi körde mest för fotografen. Under tiden vi körde hadde jag ingen aning om vilken tid, men efter att ha sett en del av filmen för ett tag sedan så var det 1:22. Vilket inte är fort ens med en tung RS6a avant.
Nåja med optimalt däckstryck och om man går in för uppgiften så bör jag snabbt få ner tiden med RS6a något. Som jag sa tidigare efter en heldag med Neon 3 timars race samt träning var man inte särskilt inspirerad att ratta gunghästen i idealspår. Efter Neon bilarna ska gudarna veta att RS6an känns just som en gunghäst.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Attans vilken otur för jag skulle precisssss köpa en
Då vet jag tyvärr inte varför jag skulle ha den, men fräck är den iaf!! /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
![]() |
Bilder o videos
|
1405 besök totalt |