Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ofredad Elise.......
1617 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Ofredad Elise.......

Detta måste svida hos de gamla Anglosaxerna....

http://www.conceptics.ch/msgboard/thread.php?ID=5&ForumID=22

Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

ah ser trångt ut

jag hittade nån firma som tillverkade motorbytes kit till elise/exige så man kunde stoppa diverse hondasnurror i dem... de kunde tillhandahålla min favoritfantasi... exige med s2000 motor

Yngsjö
Här sen Nov 2002

Finns även ett italienskt företag som stoppar i Alfa-6:or i Elise. Lite mer effekt, betydligt bättre vrid och ännu bättre tryck på bakhjulen än original och Honda dessutom bisarrt mulligt ljud.
(vänta nu, tipsar jag något utanför min egen skola?)

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Fyhr skrev:
ah ser trångt ut

jag hittade nån firma som tillverkade motorbytes kit till elise/exige så man kunde stoppa diverse hondasnurror i dem... de kunde tillhandahålla min favoritfantasi... exige med s2000 motor

http://www.exige-r.com/track/video/exige-r.wmv
http://www.prototyperacing.com/k20kit.htm
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Ah elise, där var den ja

men klas NSX, fyyy att tipsa om något som inte är honda!! alfamotorer (ok jag har förstahandserfarenhet av en 4cyl 1.6 TS men...) de låter VACKERT!! men stor sexa, måste ju väga aldeles för mycket!! jag vill förresten se en elise/exige/340R med en renesis wankel... nån som har en?

Lund
Här sen Jan 2003

Att stoppa i en blytung sexa verkar vara ett utmärkt sätt att förstöra Elisens concept. Varför?

Varför skall man ha en traktormotor (läs: tung motor med mkt vrid på låga varv) i en racingbil?

En K20A2 eller F20C borde vara dom mest optimala motorerna i en Elise med tanke på dess låga vikt, höga effekt och enorma drifsäkerhet.

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Lotus ska byta motorerna i Elise. Det troligaste ryktet är just nu Toyotas motorer, exempelvis den som sitter i Celica och ger 192 hk.
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003

Synd att det blir en Toyota motor, men deras 192hk motor borde funka utmärkt. Dock avnjuter jag nog hellre en F20C med friflödesavgas. på 9500varv (varvstopp på S2000).

Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Anders Lundgren skrev:
Synd att det blir en Toyota motor, men deras 192hk motor borde funka utmärkt. Dock avnjuter jag nog hellre en F20C med friflödesavgas. på 9500varv (varvstopp på S2000).

instämmer med föregående talare, ska de inte ha wankel så borde de ta hondamotorer

Ofredad Elise.......
1617 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande