Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3774 besök totalt |
För mej som tycker motorljud är (vågar jag säga) nästan 50% av körupplevelsen så var det ett givande avsnitt...Opeln och även AstonM lät ljuuuvligt..
![]() ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Ja det kan jag instämma på.. ljudet är halva upplevelsen! Skulle det inte låta så aggresivt och adrenalin pumpande så vore det sannerligen inte lika roligt! ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Jag hoppas verkligen inte att han lämnar. Jag älskar hans inslag, dom är alltid så härligt ironiska på ett mycket intelligent och diskret sätt. Han lämnar stora personliga avtryck i inslagen och pga att hans budkap är diskreta så tror jag tyvärr inte att de alltid går att uppfattas av alla. Jag har sett hans andra program som han gör i SVT och jag måste säga att killen är intelligent. Keep up the good work ![]() _________________ Marco Cenaki |
||||
Bra sagt!! Jag fullkomligt älskade hans reportage om VW Touareg ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
Hmm, första avsnittet på länge som jag vart lite missnöjd med. Själva reportagen var det inget fel med, men jag tycker att allt går på tok för sanbbt...Först börjar programmet, pratas lite om vad som kommer senare, lite reportage, reklam, pratas om vad som kommer senare, osv...
Tycker att det blir lite tjötigt att höra vad som kommer i slutet av programmet tre gånger om.. Expedition 45 verkade som en superkul ide! Har själv funderat på en liknande Sverige-runt resa med min 204:a. Men det var ju PÅ TOK FÖR LITE reportage-tid!!! Vart grymt besviken ![]() Joppes inslag var väl också kul, men berättade väl inte så mycket om själva bilen tyckte jag. Missförstå mig rätt, jag gillar MJ:s "nya" filmwannabe scener, men MERA scener skulle inte skada... Under den timman som MJ varade så kändes det ungefär så här: (OBS, detta är bara en känsla, det kanske inte stämmer enligt andra): 20% reklam 20% låt-truddelutter 20% prata om vad som kommer senare och endast 40% reportage..... Jag förstår också att MJ vänder sig till målgrupper som kanske inte är så biltokiga, men vill ha något kul att titta på. Men om det inte stämmer, och om MJ sak vara för bilentusiaster så tycker jag att ni borde ändra lite på programinnehållet... (Skriver som om någon från MJ skulle läsa detta eftersom jag vet att P.Sundfeldt hänger på rejsa ![]() Hursomhelst är MJ ändå bättre än de andra bilprogrammen, vet inte ens när eller om det fortfarande går andra ![]() Så detta program fick EN hallonbåt av fem.... //Rash - den hänsynslöse ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Det enda de missat i "modern" TV-produktion är väl att som Discovery repetera vad som hände före reklampausen ![]() Nä, nu ska vi inte vara så elaka. Programmet var mer eller mindre utmärkt (jo, riksväg 45/Citroen kunde gott ha varit i en enda del), så i stort sett ![]() ![]() ![]() Det var visst nån kändis med också och pratade nåt om såna där SUrV:ar, men då valde jag att titta på en annan kanal ![]() _________________ Johan Rådlund |
||||
Menar inte att vara elak..ville bara tycka till. Fast de flesta verkar ju vara nöjda så min kritik kanske var obefogad då? ![]() ![]() Det enda jag vill är ju se mera MJ ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Jag tycker inte att du var elak, siffrorna är kanske lite överdrivna, men i sak har du rätt. Man slösar bort viktig programtid på ovidkommande saker. Men så gör alla, verkar det som. Att det är mycket reklam betyder väl att programmet är populärt? och det här är ju kommersiell TV, inte statstelevisionen där man lägger ned ett program om det är för populärt... _________________ Johan Rådlund |
||||
Jag tycker programmet är ganska "hattigt", korta inslag fram och tillbaka. Men fortfarande värt att titta på men jag zappar klart mer nu under programmets gång än vad jag gjort förr. Det reportaget som jag alltid ser är de sista 5-10min då det är bankörning
![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Tycker tyvärr MJ tappar. Opeln var iofs rätt så häftig...
![]() Det bästa är inköpt material - detta är också det billigaste att sända. ![]() Synd också att TV-veckan är skit, förutom Måndagar kl. 20.00 då det finns något intressant att titta på i alla kanaler ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Tyckte inte Joppe lyckades förmedla någon info om CLS:en, speciellt inte i tvätthallen > ![]() ![]() Topgear börjar väl snart visas på BBC igen ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Ahh
![]() ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Själv tycker jag att de inslagen är de absolut mest sevärda, speciellt MC med lite tävlingsstuk och snöskotrar, som annars inte visas så mycket på TV. Vanliga inslag med moderna gatbilar, även om det råkar vara en Ferrari, Porsche eller BMW är ju så himla tråkiga att man somnar efter 15 s och kan dessutom ses i de flesta motorprogram. om man råkar vara intresserad av att köpa nån viss bil är det i allafall bättre att läsa om dem i biltidningarna, samt testa själv. Men jag läste nånstans att Peter S. ev. skulle köra Holeshot i Vilhelmina, så det kanske blir nåt snöskoterreportage framöver. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Jag höll på att gå upp i atomer när Commodore/Rekord racern visade sig i rutan!
![]() ![]() Det är ju en likadan kaross som min! och den hade ju varit röd från början också, precis som min! Varför bygger jag en mesig turbo 4a när jag skulle kunna ha en manlig sug 6a? Crossflow! ![]() Inspirationen flödar och en massa idéer poppar upp i huvudet, den ena galnare än den andra. Nu bara MÅSTE jag ju få ut min bil till denna sommaren! bang: Det var nån som sa att programmet innehöll lite andra reportage också, men de har jag förträngt. ![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
var ett bra avsnitt tycker jag
kul om räser-Opel ![]() joppe var ju lysande som dryg businessman ![]() exp. 45 , var kul men känndes som ett förlorat tillfälle för mig kunde det gärna vart längre och lite mer stop på "roliga" verkstäder m.m top gear repotget tyckte jag va ganska blekt igår sen höjde de inte puman nog till skyarna , en av 90-talets bästa bilar IMHo .... säsongen har börjat lovande |
||||
Håller med om att de kunde gjort "Exp. 45" till ett mycket större reportage. Trodde först att den skulle delas upp över flera program framöver och att den skulle vara mera omfattande. Men i den form som den var tyckte jag att det var onödigt att "stycka" upp den i fem bitar eller vad det blev.. _________________ Rachid Rachid |
||||
Petter vistas här i Åre i vinter och har väl ryckts med i SUV-yran... ![]() För övrigt är Commodore ett mycket vackert modellnamn, tur att Holden för traditionen vidare. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Japp.....inte svårt att gissa vilket inslag jag gillade mest ha ha
![]() ![]() Någon som känner Jurg Bächi eller vet om man kan nå honom på något sätt....han måste ju vara gurun med stort G när det gäller gammla oplar ju ![]() Tyckte för övrigt att Top-Gear inslaget var ovanligt kort...vilket retade mig då det var en såååå snygg bil ![]() Gillade Expedition-45....men som sagt kanske et längre mer samanhängande inslag....och sen kan dom slopa att tjata om vad som kommer, vad vi sett och så vidare....tar bara onödig program tid....det är ju därför man har reklamen av programet tidigare veckan innan, förhandstitt i slutet är dock ok. Mvh. _________________ Ascona_A |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3774 besök totalt |