Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen ikväll 14/2 20:00
<<   1, 2
3774 besök totalt
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004

För mej som tycker motorljud är (vågar jag säga) nästan 50% av körupplevelsen så var det ett givande avsnitt...Opeln och även AstonM lät ljuuuvligt.. Måste säga att TopGear-teamet gör otroligt snygga inspelningar på deras testbils-inslag... thumbs up

TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Petri skrev:
För mej som tycker motorljud är (vågar jag säga) nästan 50% av körupplevelsen så var det ett givande avsnitt...Opeln och även AstonM lät ljuuuvligt.. Måste säga att TopGear-teamet gör otroligt snygga inspelningar på deras testbils-inslag... thumbs up

Ja det kan jag instämma på.. ljudet är halva upplevelsen! Skulle det inte låta så aggresivt och adrenalin pumpande så vore det sannerligen inte lika roligt!

RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004

MatroxMGA skrev:
verkar som Joppe underviker att visa sig i tv-rutan......har han lämnat programmet? Kan man ha sådan tur

Jag hoppas verkligen inte att han lämnar. Jag älskar hans inslag, dom är alltid så härligt ironiska på ett mycket intelligent och diskret sätt. Han lämnar stora personliga avtryck i inslagen och pga att hans budkap är diskreta så tror jag tyvärr inte att de alltid går att uppfattas av alla. Jag har sett hans andra program som han gör i SVT och jag måste säga att killen är intelligent. Keep up the good work thumbs up

Sundsvall
Här sen Sep 2003

BlackAbarth skrev:
MatroxMGA skrev:
verkar som Joppe underviker att visa sig i tv-rutan......har han lämnat programmet? Kan man ha sådan tur

Jag hoppas verkligen inte att han lämnar. Jag älskar hans inslag, dom är alltid så härligt ironiska på ett mycket intelligent och diskret sätt. Han lämnar stora personliga avtryck i inslagen och pga att hans budkap är diskreta så tror jag tyvärr inte att de alltid går att uppfattas av alla. Jag har sett hans andra program som han gör i SVT och jag måste säga att killen är intelligent. Keep up the good work thumbs up

Bra sagt!! Jag fullkomligt älskade hans reportage om VW Touareg

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Hmm, första avsnittet på länge som jag vart lite missnöjd med. Själva reportagen var det inget fel med, men jag tycker att allt går på tok för sanbbt...Först börjar programmet, pratas lite om vad som kommer senare, lite reportage, reklam, pratas om vad som kommer senare, osv...

Tycker att det blir lite tjötigt att höra vad som kommer i slutet av programmet tre gånger om..

Expedition 45 verkade som en superkul ide! Har själv funderat på en liknande Sverige-runt resa med min 204:a. Men det var ju PÅ TOK FÖR LITE reportage-tid!!! Vart grymt besviken

Joppes inslag var väl också kul, men berättade väl inte så mycket om själva bilen tyckte jag.
Missförstå mig rätt, jag gillar MJ:s "nya" filmwannabe scener, men MERA scener skulle inte skada...

Under den timman som MJ varade så kändes det ungefär så här: (OBS, detta är bara en känsla, det kanske inte stämmer enligt andra):

20% reklam
20% låt-truddelutter
20% prata om vad som kommer senare
och endast 40% reportage.....

Jag förstår också att MJ vänder sig till målgrupper som kanske inte är så biltokiga, men vill ha något kul att titta på. Men om det inte stämmer, och om MJ sak vara för bilentusiaster så tycker jag att ni borde ändra lite på programinnehållet...

(Skriver som om någon från MJ skulle läsa detta eftersom jag vet att P.Sundfeldt hänger på rejsa ).

Hursomhelst är MJ ändå bättre än de andra bilprogrammen, vet inte ens när eller om det fortfarande går andra

Så detta program fick EN hallonbåt av fem....

//Rash - den hänsynslöse

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
20% reklam
20% låt-truddelutter

Det enda de missat i "modern" TV-produktion är väl att som Discovery repetera vad som hände före reklampausen

Nä, nu ska vi inte vara så elaka. Programmet var mer eller mindre utmärkt (jo, riksväg 45/Citroen kunde gott ha varit i en enda del), så i stort sett thumbs up thumbs up thumbs up

Det var visst nån kändis med också och pratade nåt om såna där SUrV:ar, men då valde jag att titta på en annan kanal

Mölndal
Här sen Feb 2004

JohanR skrev:
Citat:
20% reklam
20% låt-truddelutter

Det enda de missat i "modern" TV-produktion är väl att som Discovery repetera vad som hände före reklampausen

Nä, nu ska vi inte vara så elaka. Programmet var mer eller mindre utmärkt (jo, riksväg 45/Citroen kunde gott ha varit i en enda del), så i stort sett thumbs up thumbs up thumbs up

Det var visst nån kändis med också och pratade nåt om såna där SUrV:ar, men då valde jag att titta på en annan kanal

Menar inte att vara elak..ville bara tycka till. Fast de flesta verkar ju vara nöjda så min kritik kanske var obefogad då?

Det enda jag vill är ju se mera MJ

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Menar inte att vara elak..

Jag tycker inte att du var elak, siffrorna är kanske lite överdrivna, men i sak har du rätt. Man slösar bort viktig programtid på ovidkommande saker. Men så gör alla, verkar det som.

Att det är mycket reklam betyder väl att programmet är populärt? och det här är ju kommersiell TV, inte statstelevisionen där man lägger ned ett program om det är för populärt...

Lomma
Här sen Jan 2003

Jag tycker programmet är ganska "hattigt", korta inslag fram och tillbaka. Men fortfarande värt att titta på men jag zappar klart mer nu under programmets gång än vad jag gjort förr. Det reportaget som jag alltid ser är de sista 5-10min då det är bankörning thumbs up

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Tycker tyvärr MJ tappar. Opeln var iofs rätt så häftig...

Det bästa är inköpt material - detta är också det billigaste att sända.

Synd också att TV-veckan är skit, förutom Måndagar kl. 20.00 då det finns något intressant att titta på i alla kanaler

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

BlackAbarth skrev:
MatroxMGA skrev:

Tyckte inte Joppe lyckades förmedla någon info om CLS:en, speciellt inte i tvätthallen > Det är nog bättre om han håller sig till SVT
Topgear börjar väl snart visas på BBC igen o låt oss inte glömma 5th Gear med Tiff.

Philip Lundh
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag har inga problem med "hattigheten".

Det jag tycker är trist är inslag om motorcyklar, snöskoter, båtar, flygplan osv osv. Och det var det inga nu senast thumbs up

Karlstad
Här sen Apr 2003

Ahh thumbs up Billjudporr. Opeln lät helt fantastiskt Är dock lite irriterad på att vare sig GTA:n eller Aston DB9:an fick höras mer. För ser som klagar så skriv gärna ner åsikter/synpunkter till redaktionen om ni vill bidra, personligen tycker jag dom håller hög klass! Bra jobbat Sundfeldt & Co (ja jag är lite sugen på kepan och nyckelringen )

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Jag har inga problem med "hattigheten".

Det jag tycker är trist är inslag om motorcyklar, snöskoter, båtar, flygplan osv osv. Och det var det inga nu senast thumbs up

Själv tycker jag att de inslagen är de absolut mest sevärda, speciellt MC med lite tävlingsstuk och snöskotrar, som annars inte visas så mycket på TV. Vanliga inslag med moderna gatbilar, även om det råkar vara en Ferrari, Porsche eller BMW är ju så himla tråkiga att man somnar efter 15 s och kan dessutom ses i de flesta motorprogram.
om man råkar vara intresserad av att köpa nån viss bil är det i allafall bättre att läsa om dem i biltidningarna, samt testa själv.

Men jag läste nånstans att Peter S. ev. skulle köra Holeshot i Vilhelmina, så det kanske blir nåt snöskoterreportage framöver. thumbs up

#24, #64, #88
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003

Jag höll på att gå upp i atomer när Commodore/Rekord racern visade sig i rutan!
Det är ju en likadan kaross som min! och den hade ju varit röd från början också, precis som min!
Varför bygger jag en mesig turbo 4a när jag skulle kunna ha en manlig sug 6a? Crossflow!
Inspirationen flödar och en massa idéer poppar upp i huvudet, den ena galnare än den andra.
Nu bara MÅSTE jag ju få ut min bil till denna sommaren! bang:

Det var nån som sa att programmet innehöll lite andra reportage också, men de har jag förträngt.

Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

var ett bra avsnitt tycker jag

kul om räser-Opel thumbs up
joppe var ju lysande som dryg businessman
exp. 45 , var kul men känndes som ett förlorat tillfälle för mig kunde det gärna vart längre och lite mer stop på "roliga" verkstäder m.m
top gear repotget tyckte jag va ganska blekt igår
sen höjde de inte puman nog till skyarna , en av 90-talets bästa bilar IMHo

.... säsongen har börjat lovande

Shoppingclion
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Fredrik L skrev:
var ett bra avsnitt tycker jag

kul om räser-Opel thumbs up
joppe var ju lysande som dryg businessman
exp. 45 , var kul men känndes som ett förlorat tillfälle för mig kunde det gärna vart längre och lite mer stop på "roliga" verkstäder m.m
top gear repotget tyckte jag va ganska blekt igår
sen höjde de inte puman nog till skyarna , en av 90-talets bästa bilar IMHo

.... säsongen har börjat lovande

Håller med om att de kunde gjort "Exp. 45" till ett mycket större reportage. Trodde först att den skulle delas upp över flera program framöver och att den skulle vara mera omfattande.
Men i den form som den var tyckte jag att det var onödigt att "stycka" upp den i fem bitar eller vad det blev..

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

jag tyckte det var ett jättebra program thumbs up

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Bert Svensson skrev:
blä vad f-n gjorde petter där
vilket ljud det var i commodoren

Petter vistas här i Åre i vinter och har väl ryckts med i SUV-yran...

För övrigt är Commodore ett mycket vackert modellnamn, tur att Holden för traditionen vidare. thumbs up

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
johan sekéus
Limhamn
Här sen Aug 2004

Japp.....inte svårt att gissa vilket inslag jag gillade mest ha ha Opel
Någon som känner Jurg Bächi eller vet om man kan nå honom på något sätt....han måste ju vara gurun med stort G när det gäller gammla oplar ju

Tyckte för övrigt att Top-Gear inslaget var ovanligt kort...vilket retade mig då det var en såååå snygg bil

Gillade Expedition-45....men som sagt kanske et längre mer samanhängande inslag....och sen kan dom slopa att tjata om vad som kommer, vad vi sett och så vidare....tar bara onödig program tid....det är ju därför man har reklamen av programet tidigare veckan innan, förhandstitt i slutet är dock ok.

Mvh.

Motorjournalen ikväll 14/2 20:00
<<   1, 2
3774 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande