Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (57354 totalt) |
Porsche 944 turbo Cup - 1986
Hej på er, efter en tid på rejsa.nu tänkte jag att det var dags att lägga ut min egen banåkarbil: en sv-såld Carrera 3,2 från 1986. Den levererades relativt sparsamt utrustad från fabrik, utan taklucka och AC ![]() Till den här säsongen kommer den få nya r-däck och en chassi-invägning/justering. Modifieringar 911 Turbo: Fälgar, Krängningshämmare, Stavar fram, Styrstag, Huvudbromscylinder Stålspunna bromsslangar, Performance Friction belägg, Slitsade skivor, Boxter 2,7 ok fram, Bromskylningskit fram, 29 mm stavar bak, Bilstein Club Sport (Rennen 1) dämpare, Uppflyttad styrväxel (reducerar bump steer), 968 Club Sport skalstolar, Moccaratt, Brandsläckare Kvar att fixa är att montera båge/bur samt 6-p bälte. Det kommer att göras till 2006. Då tänkte jag prova på några PCSR klass 2 race. Jag köpte bilen våren 2003 och har kört med PCS under 2003 och 2004. På den tiden har det hunnits med en hel del slalomtävnlingar och banmöten i Porscheklubbens regi ![]() ![]() Under 2005 kommer jag att tävla i PCS slalomcup, köra PCS banmöten och träna med PCSR ![]() Vi ses ute på banorna! _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||
Tja david
Hoppas allt är bra Det var på tiden att du visade dej här ![]() Ja fram med lite bilder nu Hoppas att du inte lackat om bilen grå met. med rs paketet på ![]() Glöm inte att jag kommer jaga dej hela sommarn ![]() _________________ ANDERS CALMEGÅRD |
||
Sådär,
jag hade inga bilder på den här datorn så jag lånade några som redan låg ute här på rejsa. Anders, frågan är ju vem som kommer jaga vem på slalom ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||
David:
Rikigt fin bil du har, hoppas man får se den i sommar på någon rejsa aktivitet ![]() |
||
David,
Schysst med lite pics! Din bil är så härligt låg!! BTW, Har du koll på 2005 priserna för MPSC-däcken? Snart är detta j**la lappmögel borta och det är dags för nästa säsong. Vi ses! _________________ /Johan Kolmodin Porsche 964 RS 92 |
||
Tja Johan, hoppas att allt är bra. Priserna ska vara i linje med fjolårets. _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||
Hallå där! Tack för bilden. Har inte sett till dig på Race Town eller i resultatlistorna för RBC på ett tag. Själv tänkte jag antagligen köra RBC 5 och 6 under våren. Vi ses ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||
Re: Porsche 911 Carrera 3,2
[/quote]Lyckades avsluta förra årets säsong med att vinna PCS slalomcup (klass B = gatdäck, motorn bakom föraren) ![]() Under 2005 kommer jag att tävla i PCS slalomcup, köra PCS banmöten och träna med PCSR ![]() Vi ses ute på banorna![/quote] Hej David! Jag var med på slalomtävlingen på Hasslösa i somras och var ordentligt imponerad av din körning ![]() Du kommer säkert att lyckas bra i PCSR klass 2! Lycka till ![]() Vi lär synas på banorna i sommar. Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||
Re: Porsche 911 Carrera 3,2
Hej Rikard, banan liknade dom banor vi i region Stockholm kört på de senaste två åren ![]() ![]() Tydligen kommer vi i PCS få ett nytt slalomreglemente till 2005. Ryktet säger att nuvarande klassindelning mellan F- och B-bilar ersätts av två nya grupper uppdelade efter bilarnas förmodade prestanda. Skulle tro att R-klassen blir oförändrad. om vi hade kört med det reglementet på Emmaboda i fjol hade jag kommit tvåa ![]() Det talar väl för att nuvarande gruppindelning mellan F- och B- är onödig. F-bilar har ju sedan en ganska lång tid tillbaka, 944 S2, 944 turbo men framförallt 968 CS, varit minst lika snabba på slalom som motsvarande 911:or. _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||
Beställde en uppsättning Michelin Cup (R) däck idag
![]() ![]() ![]() Det ska bli kul att lära känna bilen igen med dessa på, inte länge kvar nu ![]() ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (57354 totalt) |