Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4859 besök totalt |
Andy Priaulx med i BMW's Nürburgring 24H Team
Nuvarande ETCC-mästaren Andy Priaulx ska köra i BMW's sista officiella Nürburgring 24 timmars med M3 GTR'en. Föraruppställningen för BMW-stallet är alltså: Andy Priaulx, Dirk Müller, Jörg Müller, Hans-Joachim Stuck, Duncan Huisman, Pedro Lamy och Boris Said. BMW Motorsport director Mario Theissen sa i Autosport: "In 2004 we defied the most appalling weather conditions to take a one-two win, which caused great excitement among the public and in-house. In 2005, our preparation programme is much shorter due to the event having been brought forward by five weeks and because of the relatively harsh winter. Nevertheless, we hope to be able to continue the BMW success story on the Nordschleife with the last major appearance of the M3 GTR." 5-8 Maj går loppet av stapeln (ifall jag inte blivit senil) och det är nog inte omöjligt att man ska bege sig dit! ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Meissner |
||||
Det där ser ut som ett bra team.
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Jag har ju i och för sig inte varit på något 24-timmars på Ringen men förstår att det är en större "happening". Med tanke på att det går så tidigt på säsongen så kan man ju räkna med en kylig natt så för mig blir det inte debut i år. VLN är riktigt skoj att titta på, ingen trängsel och lätttillgängligt. I ärlighetens namn så måste jag säga att jag själv tröttnar på att stå och glo på racerbilar timme ut och timme in så 4-6 timmar känns helt lagom. Dessutom finns ju chansen att få köra lite turistkörning i samband med en VLN-helg, det går ju bort helt om man kollar på 24-timmars. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Håller med, men samtidigt tycker jag 24-timmars på Ringen inte nödvändigtvis handlar om eliten. En gång var jag och kollade på Le Mans 24-timmars, verkligen häftigt men delvis förstört av det värsta ösregnet i tävlingens historia. Nåväl, själva tävlingen kändes väldigt "främmande", ett fåtal superstall som tävlade mot varandra utan att man kände sig direkt involverad. På Ringen är det ju kamp mellan så otroligt många fler. Jag minns förra året, att följa vännerna på Podium och de andra svenska teamen som Diners var otroligt spännande trots att det slogs längre ner i listan. Tack vare Internet, och att man har polare som är på plats och tävlar och tittar och skickar SMS/ringer blir det ju en enorm "närvaro" trots att man sitter hemma framför skärmen. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Missförstå mig rätt här nu. Jag tycker ju inte heller att 24-timmars blir förstört bara för att BMW i princip blir det enda fabriksteamet. En stor grej med 24-timmars på ringen är ju just att det är så många privat-team med "glada amatörer" som kör. ![]() Som Johan skrev så lär nog BMW få motstånd så det räcker från Manthey som vad jag förstått mer eller mindre har officiellt stöd från Porsche. Dessutom så ryktas det att Freisinger tänker ställa upp i år och de har ju också en del erfarenhet när det gäller långlopp. _________________ Anders Dauner |
||||
Veckans understatement? ![]() Kommer M3 GTR:erna att gå i VLN också? _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Men vad äääär detta? M3 GTR kommer givetvis att få tampas rejält för segern i 24h!
![]() |
||||
VLN kan man verkligen rekomendera. ![]() och just det här att under fredagen kunna gå i stort sett obehindrat runt i depån och titta, ![]() Jag hade ju turen att få se alla dom stora teamen som skulle köra 24-timmats 04, när jag var nere på den första VLN-tävlingen förra året, som dom använde som test. ![]() Visst är det något extra att se dom stora kanonerna runt ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
om dom lovar fint väder tänkte jag åka ner och se den andra tävlingen, ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
4859 besök totalt |