| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Ranbos TURBO Golf
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (21736 totalt) |
|
Denna bila har varit i när kamp på sviestad för många år sedan.
Denna Golf var en ikon för oss efterapare. Sist jag kollade 20050222 kl:11:09 Så går bilen/karossen i falun sedan 20020326 och har gått:66974km???????????
I teknisk information står det att motorn är på 51Kw(din)= diesel sotis .
och har dragkrok.Det är väl det enda draget den bil får vra med om nu .
Kan bara säga att det går uför med en del goa bilar. Ranbo tvättade bilarna åt polisen. Sen så hadde eranbos "vinterbil" Golf Gti 16v-88:A haltechsprut!!!! Gick grymt bra den oxså. Sen vet jag att en tidigare Gti-klubbs medlem: Mats Ahlgre från Gotland,hanhadde en röd Golf Gti 16v-88 trimmad som Ranbos mamma köpte av honom. Sen har jag för mog att Ranbo's pappa var Polis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||||||||
|
ok, närkamp var väl fel uttryckt. Men även på banträffar skulle jag känna mig duktigt handikappad om jag saknade en spegel. Det ÄR inte säkrare än med två...oavsett var man kör.
Nog om detta... Kul bygge i vilket fall. |
||||||||
Det är ju 2 himla stora skillnader man måste tänka på när det gäller lagliga och icke lagliga delar som regbes etc. Har du reg.bes och har bur i papperen etc kollas inte varje rör på vanlig besiknint... _________________ Roland Johansson |
||||||||
Jo det är sant. Men efter vad jag har läst mig till osv så verkar det vara ganska kinkigt på punkten att det ska vara lätt att ta sig i och ur bilen trots att det sitter en bur i den.
_________________ /Anton Lillsund |
||||||||
|
Jag hittade artikeln i Bilsport 19 -92, den handlade tydligen om en samträff på Mantorp GSi/GTi.
1992 var det verkligen ovanligt att se en GTi burk med bur (om det nu inte var frågan om ett rent tävlingsredskap).
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Kolla i bakgrunden vem som siyyer längst till höger? Jo.Nisse Claesson. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||||||||
|
Tack patrik!
Då kom jag ihåg rätt att bilen numer går som diesel. Undra om Anders Ranbo fattar att hans bil diskuteras fortfarande bland folk? Vet ju att den med jämna mellanrum kommer upp på GTi-klubbens forum. och nu har den ju även väckt intressee här(vet inte om det har diskuterats tidigare åxå). Bilen var ju såååå långt före sin tid på flera sätt. Inte bara buren men turbo , rejsastolar och en massa sånt som numer räknas som vardagsmat bland intresserade bilfolk och rejsåkare. Nisse ser yngre ut på bilden iaf
Kan tidens tand ha gjort sitt? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
|
Anders Ranbo är en schysst snubbe! När han åkte Värstinggolf tog han alltid av sej skorna innan han klev in i bilen för att åka till jobbet och pyssla polisVolvos. Senaste gången jag såg hans bil var det en original VW Lupo. Jag tror att han fortfarande är i VW-träsket på nåt sätt.
_________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge |
||||||||
|
Hmm....borttagning av spegeln på hö sidan var kanske inte så smart men oj så mycket fortare bilen gick....
sen såg det rätt ballt ut också....hmm....jag var ung,ok.... Vä spegeln var helt värdelös den också nu när jag tänker efter, men smäcker var den... Bilen var från början reg.besiktigad för bur (enklare modell) sedan byttes buren ut och byggdes om i omgångar, till slut så vart det rätt många rör, min smala lycka var att jag fick igenom bilen som ombyggt fordon, ngt som inte går längre så vitt jag vet! Efter det så ifrågasattes ingenting längre... Ratten var mycket riktigt en momo-oettinger, fick senare ge vika för en mocka. Efter det att karossen såldes så blev den stående i omgångar pga nedlagda banracingprojekt, men diesel och dragkrok....hmmm, nåja, den rullar iallafall! Åker numera mkt riktigt en Lupo med sänkningssats och järnhjul, bensinsnål och skittrist, åker annan bil på sommaren....snabbare än Lupon har aluhjul, drar soppa som en stridsvagn och är skitskoj... och nej jag var inte medveten om att den gamla turbogolfen fortfarande diskuterades, jag trodde den var död och begraven för länge sedan...kul att den uppskattas fortfarande, många konstiga ideer föddes med den bilen och försöktes att genomföras med varierande resultat...
Tack, Anders _________________ Anders Ranbo |
||||||||
Finns det trimkit med i den ? Det går inte att få den inscannad ?
_________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||||||||
Hej Anders. Det var kiul att du hittade hit. Jag lurade oxså på att det kunde vara en oettinger ratt. Jo det är synd att bilen går som en sotis idag med drag!!!!! Vet du hur det gick med din gamla 16V? _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||||||||
|
Hej Patrik,
16 V:n, hmm..den bilen ångrar jag verkligen att jag gjorde mig av med, den gick väldigt bra och lät ännu bättre, en riktig busbil! Låt se, jag sålde den till en kille som jag kände i Gustavsberg, som sedan sålde den till ngn i Södertälje, han sålde den sedan i sin tur till en kille som höll på mkt med Sciroccoklubben i krokarna runt Stockholm, jag kommer tyvärr inte ihåg hans namn, men jag vet att han nämnde att flytta över motorn till en Scirocco eller var det Corrado? Nåväl, det är så många år sedan nu och jag vet ärligt talat inte mycket mer vad som har hänt med bilen...det var ngt visst med ca 210 sughästar vid 7.200, lamelldiff & 335 mm frambromsar, och 4-2-1 system med rakt igenom dämpare...suck, va korkad jag var som sålde den...nåja, gjort e gjort!
_________________ Anders Ranbo |
||||||||
|
Hej Anders!
Det var länge sedan! Kul att se att du lever! Fast du kanske har lurat runt här i det tysta ett tag...
Nåväl, vi får hoppas att vi ses live någon gång igen! (Patrik hette förresten Karlsson i efternamn förut, ifall du nu var osäker på vem det var du pratade med)
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
hehehehe... klockrent
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Du har inte lust att scanna in den/de sidor som handlar om trimkit till golf 16v om det finns. Om det inte är för mycket besvär? Hade jag haft möjlighet att låna katalogen hade jag kunnat scanna hela själv. _________________
|
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Ranbos TURBO Golf
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (21736 totalt) |