| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Göran "X:et" Erixons Volvo PV 544+
|
1 besök senaste veckan (20724 totalt) |
om jag inte minns fel så var det en EVo när jag fotade den _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||||
|
Pappa hade den första EVo-toppen som tillverkades som prototyp! Han var även den som använde den kända sko-lådan från början.. Ang. teknisk data, (carnrally) kan jag dessvärre inte ge ut några uppgifter efter att pappa sagt nej, tyvärr! Kan väl säga att Sten Parner Motor var rejält inblandat, det räcker nog! Vad det gäller Håkans PV är jag inte lika intresserad, vill veta mer om pappas kultrygg och om den lever, tackar för all respons!
_________________ Nils Erixon |
||||||||
Nja, jag är lite osäker om jag har rätt här, men nån annan kanske vet mer säkert... Men som jag minns det så köpte en Piteförare (David nånting) den av Jens Lundqvist. När David körde med den var den röd med en Nisse Larsson motor. David kör nu bana med en V8 Manta. Inför det projektet såldes PV:n söderut. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||||||
Vad fan?!?!?! Det är ju min grannes bil!! Hans Nilsson Överkalix MK kör åt team ABET som sätter upp viltstängsel ......
Den är tillsalu nu! Bilen finns på annons på Evocupens hemsida... Har suttit en 16v volvomotor i den....Har fler bilder på den... _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||||||
Jag har kommit fram till att David nog heter Forsberg i efternamn och jag har det för att han bland annat vann EVo-cupen med PV:n. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||||||
|
Lånar lite bilder från evocupen.com. Fler bilder finns där.
David hade start nr. #101
Hoppas det nu är rätt bil vi tar fram.. _________________ /Nicke Lindgren |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
Göran "X:et" Erixons Volvo PV 544+
|
1 besök senaste veckan (20724 totalt) |