Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1333 besök totalt |
Ny asfalt på emmaboda
Hörde att dom ska asfaltera om emmaboda flygfält under året. Kan ju vara skönt med lite ny slät asfalt tycker jag ![]() Tror ni det kommer att påverka tiderna nått i positiv eller negativ bemärkelse? |
||||
Ny asfalt lär ju knappast påverka negatvit? Iaf inte om oljan är borta.
Blir nog bra ju mer Strippen de kör! Minns att vissa delar av banan var format som ett upp-å-nervänt V mot mitten, plus en del smågropar. Det är iaf min ursäkt för att jag nästan snurrade. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Men vad jag har fått höra så ska de använda halva fältet till att lagra stora mängder träd
Men de kan ju asfaltera den andra hälften |
||||
Det var väl Uråsa? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Uråsa skall användas till det, men det lär knappast räcka till för alla träd som ligger ner i småland... ![]() Uråsa skulle tydligen fortfarande gå att 402 meter på om de flyttade tillbacks startlinjen, men det innebär väl att SS-banan där inte går att köra? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Det var/är ju som Johan påpekar rejält hoppigt på något ställe.
Tyckte nog att det var rätt halt på Emmaboda när jag körde där i slutet av sommaren, jämfört med t.ex. Lunda. Det beror nog på vilken typ av "asfalt" de lägger, men när den "blödit" färdigt borde greppet och tiderna bli bättre. |
||||
Frågan är hur mcket bilsport har tänkt satsa på superstagefilosofin. Sista repotaget med mazdaklubben var inte direkt något genomarbetat repotage utan mer av en dödsryckning. Mitt intryck är även att de inte är speciellt intresserade att få dit intressanta bilar heller tyvärr.
_________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
Jag tycker formatet i tidningen på dessa "klubbbesöksreportage" har utnytttjat eventet extremt dåligt. Det finns massiv potential till intressantare och kuligare grundupplägg IMHo. De allra flesta som är där är såhär
![]() ![]() I reportagen från Action Meet tycker jag man däremot brukar lyckas riktigt bra med att fånga känslan av att det händer saker o är fart o grejer mest hela tiden och kuuuuul! _________________ ![]() |
||||
Håller med helt. Att åka ner o köra är jättetrevligt. Jag hade i alla fall kul. Jag vet inte hur det varit med dom tidigare repotagen men det med mazdaklubben så var skrivande person på bilsport varken på plats under körningen eller varit i kontakt med någon av de medverkande i repotaget. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
Är benägen att hålla med. När jag snackade med Johan Eriksson(?) på Bilsport i början på februari fick jag en känsla av att de anser att de dragit det göttigaste ur SS-konceptet och i fortsättningen tänker tona ner reportagen i stil med Mazda-grejen. En ruta med tider och och presentation av några få förare/bilar. Å andra sidan vet jag att cooperswedenfolket haft kontakt med dem senare och fått halvpositivta reaktioner på den hot-hatch-duell som det spånats runt... Håller också med om att BS skulle kunna ta vara på och förmedla stämningen runt SS-reportagen lite bättre. Det är väl en prioriteringsbalans runt vad som säljer, utrymme i blaskan, tid och pengar... Jag vet ju inte hur mycket SS-reportage som inte innehåller BMW eller flashiga powerstylingbilar säljer, men jag kan väl anta att SS-artikel med Renultklubben är sådär prioriterat ur upplagehöjande synvinkel. BS's huvudsakliga målgrupp kanske inte är lika entusiastiska över själva SS-körandet som jag (vi) är, utan mer intresserad av balla bilar och sub 1.30-tider. Och eftersom de är affärsdrivande måste de ju rätta sig efter det. ![]() |
||||
Jag frågade just om korrekturläsning/faktakoll. BS bekräftade att de nu inte tar kontakt med de medverkande innan reportagen publiceras. De har enl. uppg. väldigt kort planering och kan därför inte heller tala om när reportagen publiceras. Sorry lite halv-OT, tråden handlade visst om asfalt... ![]() |
||||
Skumt. En kille från evoklubben pratade med Emanuel Grynin för ca 3 veckor sedan och han sa att dom kommer skicka texten för "godkännande" innan den publiceras (vi var och körde i höstas). Men precis som du sa vet dom inte när den kommer publiceras pga olika anledningar. |
||||
Kan ha blandat ihop dom |
||||
Jo det krävs nog ett bmw-emblem, volvo-emblem eller fyra nollor i grillen för att det ska vara intressant. ![]() _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1333 besök totalt |