| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Video: Cheva 56a slalom
|
3413 besök totalt |
|
Tycker den går ganska bra, om man tänker på att den väger ca 1800 kg och jag tyckte rejsa var värd att få lite amerikainfluens ikväll
http://www.artmorrison.com/albums/GT Den är "original"
sånär som på det här: Långt från ett racechassie, snarare betoning på gatbil.
och lite annat
|
||||||
|
|
||||||
Ingen aning faktiskt... som vanligt när det gäller specar ang eftermarknadssaker i staterna (särskilt chassieprylar, där det är gott om hokus pokus och bling bling) haglar ord som "stiffer, stronger, better" friskt..
Fyll på om du hittar nåt på google
|
||||||
|
Framvagnen verkar ju lovande (bättre bilder än hos Art Morrison):
http://www.superchevy-web.com/featur _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
|
Underbart att höra en amerikansk kommentator prata lugnt och sakligt. Jag trodde inte att det fanns sådana...
Sedan måste även jag hålla med om att det såg väldigt trevligt ut. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Dessutom kan du ha dina polare med i bilen hinkandes bärs samtidigt som du kör konbana.
För att vara en Cheva så var den inte fel.
Nu slår det mig att det står en 55a på högkant i granngaraget. Bara karossen. Man kanske skulle..... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||||
|
Min garagepolare har en Cheva -57 fyradörrars som bara står och samlar damm men han har nog aldrig i sitt liv kört fortare än 90 km/h. Svårt att övertala honom att bygga om.
I slutet av 1980-talet körde ju tidningen Power ett projekt med en Cheva -57 tvådörrars sedan. Om jag inte minns galet var det corvettegrejor i hjulupphängningen och rent allmänt banracingstuk. Fullbur, bigblock, rensad inredning och sånt. Undrar vad som hände med den? Väldigt blå till färgen var den förresten. Ska leta fram tidningen nästa gång jag är i garaget. Jag har samtliga nummer sedan starten.
_________________ Pegasus 7Plus |
||||||
Just det! Det minns jag jag har också dom tidningarna. trodde man skulle få se den bilen ute sen på träffar men den dök aldrig upp.
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||||
postorder? |
||||||
Vill du köpa den? Jag lovar att den är inte dyr. Den har stått så i säkert minst fem år. Eller rättare sagt den sitter i en vagga. Själv har jag nog med probl...jag menar bilar. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||||
Tack men nej tack, en bil räcker för mig
tipsa ägaren om chassiet dock
|
||||||
|
Kjelle Påwers bil hade väl t.o.m. rörram. Var väl tänkt att bli en Special Saloonbil ifrån början. 500cui motor med programerbart sprut lär ju gett knuff i bitarna... Pro Street 10 år innan de blev populärt i Sverige, men jag har heller aldrig sett bilen i verkligheten.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Jag sa ju att det var mer åt gathållet än åt renodlad banracer!
Opelkillarna verkar svårflörtade
|
||||||
Men då ska den ju vara rollad mattsvart, rostig, till hälften täckt med pepitatejp, ha långhårigt innertak och rulla på en uppsättning slitna slotmags...
|
||||||
Det vore ju ioför sig ballt att ha en som såg ut som en riktig pilsnerhäck men gick som ett skott på banan.... många skulle nog bli förvånade när de blir passerade av en riktig skrothög
_________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
3413 besök totalt |