Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Michelin Pilot Sport Cup
1092 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Michelin Pilot Sport Cup

Hej!

Funderar på att köpa Cup däck till min GT3:a eftersom de verkar vara de som fungerar bäst vid bankörning. Ett problem är som sagt att däcken är känsliga för vattenplaning men funderade på om man kunde be återförsäljaren att skära till däcken enligt Michelins specifikationer. Vad tror ni om detta? Några negativa aspekter respektive positiva?

http://pcsracing.nu/upload/fil_20030403145757.pdf

Philip Lundh
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Bortsett ifrån att de efter modifiering av mönster inte längre är godkända för gatbruk menar du?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare
P.P. skrev:
Bortsett ifrån att de efter modifiering av mönster inte längre är godkända för gatbruk menar du?

Tänkte på det efter att jag hade skrivit inlägget Man måste ju givetvis ha ett däck som är godkänt.

Philip Lundh
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Märkningen är ju kvar på däcket, kan inte tänka mig att det "syns" att de är skurna.

BMW i4 M50
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004

When they are relatively new I find they are not so sensitive to aquaplanning, then you need to be very very carefull on the road when you have worn them down.
on track the grip is not to good when it's wet (probably because they need such high temp to work properly ?)
The strong points are that they are very fast when it's dry and they don't tend to over heat much and loose grip. I find they are quite predictable. I usualy get 7 to 8 track days out of mine.
If you ask the shop to put more thread on them you will loose the advantage when it's dry...

Däck för banåka
Michelin Pilot Sport Cup
1092 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande