Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2685 besök totalt |
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
Man kan undra vilka däck som sitter monterade på bilen? Så nära ett slicks man kan komma - typ ett slicks med en skuren mitt fåra. Bra fäste verkar det ju bli!
/ John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Man undrar lite vart Catherham tog vägen när det gällde snabbast sjua....
Tronskifte...? Catherham som äger namnet och varumärket, har stor anledning att försvara titeln från "liknande" bilar) öhhh, tar tillbaka "liknande" förresten, bilar som i bästa fall påminner om en Seven men ändå kallas för en Seven i folkmun. ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||
Jag tycker det är lite märkligt att en så pass gammal grundkonstruktion med rent usel aerodynamik kan vara snabbast på nordslingan. Visst, den väger inget, har tokmycket effekt och stor vinge men någon av de stora tillverkarna som ändå lägger miljon efter miljon på att utveckla nya superbilar i kolfiber borde kunna överträffa detta.
![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Kan det handla om pengar? Att skicka en mångmiljonbil i räcket pga av en miss kan ju bli dyrköpt på flera sätt om det finns ett fint varumärke bakom det dyra materialet. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
vikt är roten till allt ont när det kommer till bilar..
![]() ![]() 300 pållar är inte svårt att trolla fram, samt att 600 kilo inte är ovanligt och det finns seven me MCmotorer som väger runt 400-450 kilo... hur många bilar, supersport eller ej ligger på 2 kilo/hkr ?? ![]() och om att den e ful.. hur många snygga sportbilar finns det ??? att en supersportbil är rå eller läcker kan ja gå med på, men snygga ?? porche Carrera GT e ju lika ful, om inte fulare.... ![]() edit: stavfelsnisse.. _________________ MackeMaehlum |
||
Kann inte säga mer än vill ha!!!! Kul att en sådan bil är snabbast, det gör att jag fortfarande tror på låg vikt som nummer 1 när man skall åka fort tom på en så snabb bana som ringen.
![]() _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
Det handlar väl om prioriteringar. En super seven har egentligen bara ett enda syfte - att gå fort på bana. De flesta andra sportbilar - även Carrera GT - skall uppfylla så många fler krav - inte minst komfort, krocksäkerhet, stil och finess. För min del ligger det en tjusning i att jag kan ta samma bil och åka från Stockholm till Ringen, köra 50 varv, svänga förbi Moseldalen, lasta in lite vin och så gasa hem igen, allt medans gumman sitter och stickar (nåja) i högerstolen. Men visst, jag skulle gärna se att även exempelvis Porsche gjorde något åt vikten på sina bilar. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Visst är det väl så. Om många potentiella köpare verkligen prioriterade extrema fartresurser på bana och helt bortsåg från komfortegenskaper skulle nog både Porsches och Ferraris värstingar se annorlunda ut. Kadetten var förövrigt i jobbigaste laget ner till Ringen och hem via moseldalen, Luxemburg, Belgien och Holland, vinflaskan var dock hel när vi kom hem. Till nästa resa skall jag skaffa en stereo, med skakminne. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
_________________ Gustav Olofsson ![]() Volvo V40 T4 2002 |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2685 besök totalt |