Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Halvbur i brukshinken, kan det vara praktiskt?
1312 besök totalt
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005

Trådstartare

Jag har planer på att köra brukshinken på bana en hel del i sommar och efter den tankeväckande incar-filmen i en annan tråd här började jag fundera på det här med bur.

Frågan är nu om man i en modern bil som man ska använda varje dag i jobbet och till affären kan monteraa in an halvbur utan att den är för mycket ivägen och utan att behöva ha sönder hela inredningen?

Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Jag satt också och tänkte på detta problem om man inte har en reodlad banåkarbil. Jag tror det är möjligt att lösa. Jag hade nog haft en båge bakom framstolarna utförd efter SBFs regelverk. Baksäte och paneler brukar vara hyfsat enkla att demontera så under/bakom dessa hade jag svetsat de obligatoriska förstärkningsplattorna. Golvmattan kan var lite klurigt att fär rätt på. Min tanke var att när det är dags för banåka får man demontera panelerna och skruva i buren.

Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Kul att jag inte är ensam om funderingarna. I mitt fall är "brukshinken" en 350Z så jag kan nog tänka mig att en halvbur kan se ok ut även till vardags. Frågan är hur illa man behöver ha söner inredningen. Dessutom känns det som att man behöver en installation som är i allra högsta grad riktig men samtidigt tål att tittas på eftersom bilen är helt ny. Kan OMP eller någon ha färdigbyggt?

Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Prova sök lite på bur här på rejsa så kommer du hitta en massa tilverkare som möjligtvis kan ha till din Nissan. Denna tråden är ganska nyttig https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13250 .

om man skall ha en installation som är snygg så får man nog vara lite kreativ. Men kolla in Porsches RS/CS modeller som kommer med burar fabriksmonterade så kan du se hur de har löst det med mattor och paneler. Prova plocka bort lite därbak och kolla. Läma bort till någon som håller på med bilinredningar (eller om du själv är van att gasa loss på en symaskin) kan man nog få det riktigt bra. Sånna typer som håller på med bilstereo bukra vara skickliga på det där med inredningar. Kan du återställa bilen i orginalskick med relativt enkla medel slipper du besvär den dagen diu skall besikta (i.o.m. att den är helbilsgodkänd ).

Lycka till

Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Tack för svaren, verkar svårt att hitta något halvbursaktigt a la porsche någonstans. En av OMPbilderna så visserligen ok ut men det framgick inte om det bara var en del av en hel bur... Hmm, med lite tur så är det väl fler som vill prova att ta ut en 350 på bana fast den är lite tung, och då kanske det dyker upp något färdigt...

Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004

är det inte cusco som brukar vara snabba på at ta fram burar åt japanska prestandamaskiner, kanske ska leta efter något från dem?

Widar
Borås
Här sen Maj 2003

Vad säger besiktningen om man plötsligt rullar in med en bur i bilen?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Widar skrev:
Vad säger besiktningen om man plötsligt rullar in med en bur i bilen?

Använd sökfunktionen

1312 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande