Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Lynnig framvagn med mycket neg camber?
1128 besök totalt
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182


Trådstartare
Lynnig framvagn med mycket neg camber?

Vi gjorde en liten provisorisk framvagnsinställning på min Polo GTI -97 igår. Det blev nog en hel del camber, runt 2.5 grader kanske. Nu är bilen väldigt spårkänslig, det beror väl på den negativa cambern men jag har också fått ett dödläge på ratten som känns väldigt konstigt. Kör man rakt fram så går det att svänga lite åt båda hållen utan att det händer något, beror detta på cambern eller kan det ha hänt något annat när vi hade loss båda framdämparna tro?

Någon som har en hypotes?

//Niklas

om jag måste lägga upp bilen i Våra banåkarbilar så är det bara att hojta till!

_________________
Niklas Grahn
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Kollade/ställde ni toe efter camberjusteringen?

Toe brukar påverkas av camberändring och är mkt känsligt

_________________
Pär Hylander
Citera
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182


Trådstartare
Nää toe ställde vi inte in nånting, enbart cambern. Kan toe ha påverkat "dödläget" tro?

_________________
Niklas Grahn
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



BALAN skrev:
Nää toe ställde vi inte in nånting, enbart cambern. Kan toe ha påverkat "dödläget" tro?


Det har det med stor säkerhet absolut gjort.
Så kolla toe och kör en runda igen.

Lite lynnigare lär bilen bli med radikalare vinklar, men inte ska det bli nga dödlägen för mer camber...snarare tvärt om skulle jag säga. Du har mao fått ett följdfel.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182


Trådstartare
okej, inget att oroa sig över då. Ska fixa vinklarna när jag har bytt stötdämpare tänkte jag.

Tack för hjälpen iallafall

_________________
Niklas Grahn
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Vänta inte för länge bara. Med fel toe kan du snabbt käka upp däcken på endera sidan slitbanan. Det är ju busenkelt att bara göra en "bonn-justering" visuellt för att se om det ger effekt.

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182


Trådstartare
Jo det har du rätt i men jag hade inte tänkt att köra så mycke med den innan dom nya dämparna kommer på så det är nog lungt.

Tack för omtanken

_________________
Niklas Grahn
Citera
Skruva banåkabil
Lynnig framvagn med mycket neg camber?
1128 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande