| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
cad ritningar av trigger hjul sökes
|
3 besök senaste veckan (2843 totalt) |
|
jag söker triggerhjul av moddelen 60-2 Motronic "missing gap" i cad format om nån sitter på en sådan ritning som du kan tänka att dela med dig av så skulle jag bli glad! _________________ jonny strand |
||||||
Ser ut som AutOCad, även om andra säkert ser lika ut. Rita en "tag" och ta sedan Circular Pattern eller motsvarande. Nu har du redan fått erbjudande men jag kan också rita en solid och göra ritningar av, men säg till isf, vill inte klampa Christian på tårna. MVH _________________ David Ålind |
||||||
jepp autocad! jag grejade lite i cad nu på morgonen efter det du sa och hittade nåt som hete array som möjligorde att kopiera upp en tand runt hella skivan! tror jag fick till det!? sen undrar jag hur djupa hålen bör vara? som det är nu så är dom ca 5mm djupa!
_________________ jonny strand |
||||||
|
Nu blir det lite OT i den här tråden då jag inte kan rita...
Blev varnad för att använda för litet triggerhjul, speciellt om man kör med 60-2. Då var ändå mitt såpass stort som 110 el 120mm. Det var lillen på Magnum racing som tipsade om detta då de tydligen haft problem när med dessa triggerskivor när det börjar varva en del. Bara ett litet tips. MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||||||
japp! |
||||||
|
Hm, jag skulle nog villja ha en fördjupning snarare än en upphöjning för att markera de avsaknade tänderna.
Åtminstone ser Saabs 60-2-hjul ut så om jag inte minns fel. Fast det har kanske ingen betydelse? Åsså en bild : http://www.montac.com/mustang/trigge Ska försöka hitta en bild på ett Bosch-hjul också. |
||||||
ok låter bra! nu är den ca 1mm djupare än bredd men det kan ju inte spela nån roll! då det enda man inte vill är att den ska känna av metalen mellan tänderna!
min tanke var att köra med vems sprutet och endel har haft problem med "missing toth" så dom rekomenderade "missing gap" det går visst att lösa med att löda in ett motstånd i sprutet men om man slipper det genom att köra med "mising gap" så är jag nöjd
hur stor ska man göra hjulet då? nu är det ca16cm i diameter. lika stort som rem skivan i fram kan som jag tänkte fästa trigger hjulet på!
_________________ jonny strand |
||||||
|
[quote="jonnystrand"]
Nu var det visst jag som hade tänkt helt fel... Såg att det var RADIEN som var 80mm på din ritning, jag tänkte att det var diametern. Sorry. Då kommer det funka kalasbra _________________ Jonas Edling |
||||||
låter mycke bra! länk till problemet jag pratade om med "missing toth" med vems sprutet http://www.vems-group.org/wiki/index _________________ jonny strand |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (2843 totalt) |