Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
cad ritningar av trigger hjul sökes
3 besök senaste veckan (2843 totalt)
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare

jag söker triggerhjul av moddelen 60-2 Motronic "missing gap" i cad format om nån sitter på en sådan ritning som du kan tänka att dela med dig av så skulle jag bli glad! thumbs up

Åmål
Här sen Mar 2003

Jag kan rita en?
Hur är dina mått?

/LOLA-Christian
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
gärna!

ritade en liten bild med måtten! men utan gropar mellan tänderna som jag inte kompå hur man ritar i cad!
alla mått på bilden utgår ifrån centrum

Stockholm
Här sen Sep 2004

jonnystrand skrev:
gärna!
ritade en liten bild med måtten! men utan gropar mellan tänderna som jag inte kompå hur man ritar i cad!
alla mått på bilden utgår ifrån centrum

Ser ut som AutOCad, även om andra säkert ser lika ut. Rita en "tag" och ta sedan Circular Pattern eller motsvarande. Nu har du redan fått erbjudande men jag kan också rita en solid och göra ritningar av, men säg till isf, vill inte klampa Christian på tårna.

MVH

skellefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Citat:

Ser ut som AutOCad, även om andra säkert ser lika ut. Rita en "tag" och ta sedan Circular Pattern eller motsvarande. Nu har du redan fått erbjudande men jag kan också rita en solid och göra ritningar av, men säg till isf, vill inte klampa Christian på tårna.

jepp autocad!
jag grejade lite i cad nu på morgonen efter det du sa och hittade nåt som hete array som möjligorde att kopiera upp en tand runt hella skivan! tror jag fick till det!?

sen undrar jag hur djupa hålen bör vara? som det är nu så är dom ca 5mm djupa!

Umeå
Här sen Nov 2002

Ser bra ut thumbs up
Har för mig att mitt trigghjul till Electromotiven så är kuggen lika djup som den är bred.

M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Nu blir det lite OT i den här tråden då jag inte kan rita...

Blev varnad för att använda för litet triggerhjul, speciellt om man kör med 60-2. Då var ändå mitt såpass stort som 110 el 120mm. Det var lillen på Magnum racing som tipsade om detta då de tydligen haft problem när med dessa triggerskivor när det börjar varva en del.

Bara ett litet tips.

MVH Jonas

Lund
Här sen Feb 2003

super7 skrev:
Ser bra ut thumbs up
Har för mig att mitt trigghjul till Electromotiven så är kuggen lika djup som den är bred.

japp!
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003

Hm, jag skulle nog villja ha en fördjupning snarare än en upphöjning för att markera de avsaknade tänderna.
Åtminstone ser Saabs 60-2-hjul ut så om jag inte minns fel.

Fast det har kanske ingen betydelse?

Åsså en bild :
http://www.montac.com/mustang/trigger_images/60-1wheel_800x600.jpg

Ska försöka hitta en bild på ett Bosch-hjul också.
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Citat:
Ser bra ut

ok låter bra! nu är den ca 1mm djupare än bredd men det kan ju inte spela nån roll! då det enda man inte vill är att den ska känna av metalen mellan tänderna!

Citat:
Hm, jag skulle nog villja ha en fördjupning snarare än en upphöjning för att markera de avsaknade tänderna.
Åtminstone ser Saabs 60-2-hjul ut så om jag inte minns fel.

Fast det har kanske ingen betydelse?

Åsså en bild :
http://www.montac.com/mustang/trigger_images/60-1wheel_800x600.jpg

Ska försöka hitta en bild på ett Bosch-hjul också.

min tanke var att köra med vems sprutet och endel har haft problem med "missing toth" så dom rekomenderade "missing gap" det går visst att lösa med att löda in ett motstånd i sprutet men om man slipper det genom att köra med "mising gap" så är jag nöjd

Citat:

Blev varnad för att använda för litet triggerhjul, speciellt om man kör med 60-2. Då var ändå mitt såpass stort som 110 el 120mm. Det var lillen på Magnum racing som tipsade om detta då de tydligen haft problem när med dessa triggerskivor när det börjar varva en del.

Bara ett litet tips.

hur stor ska man göra hjulet då? nu är det ca16cm i diameter. lika stort som rem skivan i fram kan som jag tänkte fästa trigger hjulet på!

Färingsö
Här sen Dec 2002

[quote="jonnystrand"]
Citat:

Citat:

Bara ett litet tips.

hur stor ska man göra hjulet då? nu är det ca16cm i diameter. lika stort som rem skivan i fram kan som jag tänkte fästa trigger hjulet på!

Nu var det visst jag som hade tänkt helt fel... Såg att det var RADIEN som var 80mm på din ritning, jag tänkte att det var diametern. Sorry. Då kommer det funka kalasbra thumbs up

skellefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Citat:
Nu var det visst jag som hade tänkt helt fel... Såg att det var RADIEN som var 80mm på din ritning, jag tänkte att det var diametern. Sorry. Då kommer det funka kalasbra

låter mycke bra! thumbs up

länk till problemet jag pratade om med "missing toth" med vems sprutet

http://www.vems-group.org/wiki/index.php?page=InputTrigger%2FMultitoot . . . .

Finland
Här sen Sep 2004

Jag kolla på mitt triggerhjul(Bosch) och där missing tooths är, är det en nersänkning som är lika djup som de andra...

Hoppas ni förstod

3 besök senaste veckan (2843 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande