Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Startspärr som försäkringskrav.
1469 besök totalt
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Trådstartare

Det satt ett gammalt värdelöst larm på Porschen som jag plockat bort. Pratade med försäkringsbolaget och de kräver startspärr men inte larm på min bil och jag undrar om någon här kan rekommendera en startspärr?

Bilen har inget centrallås eller annan lyx.

Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har inte heller något centrallås på min Seven....

Däremot så tvingade försäkringsbolaget mig att skaffa en startspärr och de rekomenderade en sån här:

http://www.m-sjoberg-ab.se/cobra.htm

Scrolla ner i listan tills du ser Cobra 802. Den har fungerat bra för mig iallafall.

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Trådstartare
ok, kommer du ihåg vad det kostade?

Stuvsta
Här sen Maj 2004

Moderator

sweanders skrev:
ok, kommer du ihåg vad det kostade?

Min bil är ju väldigt enkel att installera på och jag hade någon form av prisreduktion via försäkringsbolaget (länsförsäkringars entusiastförsäkring) så jag tror det landade under 2500 kronor om jag minns rätt. Kan dock inte gå i god för summan, jag köpte Cobras hjälmintercomsystem samtidigt så jag fick bara en klumpsumma på typ 4.000.

EDIT:

Hittade en prislista på webben bara själva immobilizern utan installation kostade runt 1500 kronor.

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Fick svar via mail nu, 1454:- ink. moms.

Laholm
Här sen Nov 2002

Re: Startspärr som försäkringskrav.

sweanders skrev:
Det satt ett gammalt värdelöst larm på Porschen som jag plockat bort. Pratade med försäkringsbolaget och de kräver startspärr men inte larm på min bil och jag undrar om någon här kan rekommendera en startspärr?

Suck, sånt mög som bara ställer till förtret i framtiden med trilskandes odokumenterade elsystem. Att vi ska tvingas till sånt >

Antar att det framgår att jag haft en del bekymmer med sånt som föregående ägare installerat...

Stuvsta
Här sen Maj 2004

Moderator

Pär Hylander skrev:
sweanders skrev:

Suck, sånt mög som bara ställer till förtret i framtiden med trilskandes odokumenterade elsystem. Att vi ska tvingas till sånt >

om det är odokumenterat eller inte hänger väl på installatören.....

Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Du kan få köpa ett sprillans nytt Cobra 803 (3-vägs startspärr) för 1200kr inkl moms och frakt av
mig från vårat företag

De var vi som tog upp agenturen innan rö*slickarn sjöberg kom och tog agenturen på lösa grunder och lovord...
Som du ser på nedanstående länk så finns inte 802 i Cobras program
för hela europa kör med tre-brytpunkter för att försäkra kunden att bilen inte "försvinner"
över en kaffe rast.

Kolla också om 802 är fult godtjänt av SSF... 803 är det!

Clicka på "modules" så ser du AC803
http://www.cobra.it/eng/Products/index.htm

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jamahoto
Vallåkra
Här sen Dec 2004

Jag vill gärna rekomodera en startspärr till dig som heter Autolock SK810. Med denna startspärr slipper du hålla på med transpodrar som ska stickas in i någon hållare. SK810 är induktiv, vilket innebär att du bara har den hängade i din nyckelring thumbs up Kostar ca:2300 monterad och klart.. Många försäkringsbolag kräver att startspärren ska installeras av en aktoriserad återförsäljare vilket jag tycker är bra för då har du en dokumentation och en garanti thumbs up http://www.skyddet.nu/html/products/detaljer.php?kategori=25&id=0

Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen.
Citera
Skruva banåkabil
1469 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande