| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Startspärr som försäkringskrav.
|
1469 besök totalt |
|
Det satt ett gammalt värdelöst larm på Porschen som jag plockat bort. Pratade med försäkringsbolaget och de kräver startspärr men inte larm på min bil och jag undrar om någon här kan rekommendera en startspärr? Bilen har inget centrallås eller annan lyx.
_________________ Anders Hansson |
||||
|
Jag har inte heller något centrallås på min Seven....
Däremot så tvingade försäkringsbolaget mig att skaffa en startspärr och de rekomenderade en sån här: http://www.m-sjoberg-ab.se/cobra.htm Scrolla ner i listan tills du ser Cobra 802. Den har fungerat bra för mig iallafall. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
Min bil är ju väldigt enkel att installera på och jag hade någon form av prisreduktion via försäkringsbolaget (länsförsäkringars entusiastförsäkring) så jag tror det landade under 2500 kronor om jag minns rätt. Kan dock inte gå i god för summan, jag köpte Cobras hjälmintercomsystem samtidigt så jag fick bara en klumpsumma på typ 4.000. EDIT: Hittade en prislista på webben bara själva immobilizern utan installation kostade runt 1500 kronor. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
Re: Startspärr som försäkringskrav.
Suck, sånt mög som bara ställer till förtret i framtiden med trilskandes odokumenterade elsystem. Att vi ska tvingas till sånt >
Antar att det framgår att jag haft en del bekymmer med sånt som föregående ägare installerat...
_________________ Pär Hylander |
||||
|
om det är odokumenterat eller inte hänger väl på installatören..... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
Du kan få köpa ett sprillans nytt Cobra 803 (3-vägs startspärr) för 1200kr inkl moms och frakt av mig från vårat företag
De var vi som tog upp agenturen innan rö*slickarn sjöberg kom och tog agenturen på lösa grunder och lovord... Som du ser på nedanstående länk så finns inte 802 i Cobras program för hela europa kör med tre-brytpunkter för att försäkra kunden att bilen inte "försvinner" över en kaffe rast. Kolla också om 802 är fult godtjänt av SSF... 803 är det! Clicka på "modules" så ser du AC803 http://www.cobra.it/eng/Products/ind _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Jag vill gärna rekomodera en startspärr till dig som heter Autolock SK810. Med denna startspärr slipper du hålla på med transpodrar som ska stickas in i någon hållare. SK810 är induktiv, vilket innebär att du bara har den hängade i din nyckelring
_________________ Jan Påhlsson www.jamahoto.se
Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1469 besök totalt |